Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
parkovanie, Petržalka, auto
ilustračné: SITA
24. mája 2017 Správy BratislavaNovinky z Bratislavy od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2017

Všeobecne záväzné nariadenie o parkovaní v meste napadol prokurátor

Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) o pravidlách parkovania v hlavnom meste napadol prokurátor. Krajská prokuratúra Bratislava v liste vyjadruje odlišné stanovisko, či odlišné právne názory na niektoré ustanovenia nariadenia, ktoré stanovuje rámec pravidiel pre fungovanie parkovacej politiky v Bratislave.

„Hlavné mesto teraz posudzuje argumenty prokuratúry a predloží tento protest prokurátora na vyjadrenie poslancom mestského zastupiteľstva, ktorí rozhodnú, či protestu prokurátora vyhovejú alebo nie,“ spomenula Iveta Kešeľáková z tlačového oddelenia bratislavského magistrátu. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal v stredu ráno novinárom povedal, že mestské zastupiteľstvo by sa protestom malo zaoberať na júnovom zasadnutí.

Podľa primátora protesty prokuratúry nie sú nič nové, ani neobvyklé, nemajú ani žiadny právny následok. „Vyjadrujú iný právny názor alebo stanovisko prokuratúry. Je to súčasť života mesta, najmä v takýchto prípadoch, keď sa konečne riešia problémy, ktoré boli dlhodobo zanedbávané,“ pripomína magistrát. Nesrovnala však mrzí, že to blokuje riešenie vecí, na ktoré občania čakajú. Verí však, že sa všetky náležitosti vysvetlia a v prípade parkovacej politiky budú konečne môcť urobiť v meste s autami poriadok.

Michal Šurek z Krajskej prokuratúry Bratislava uviedol, že problém, ktorý hraničí s porušením ústavnosti, je prekročenie kompetencie mesta pri určovaní postavenia rezidentov v jednom byte a ich vzťahu k prvému či ďalšiemu autu. Podľa prokuratúry mesto môže zvýhodniť rezidentov, osoby s trvalým pobytom v Bratislave, spôsobom, že určí maximálny počet rezidentských kariet na byt, ktoré ich zvýhodňujú. „Všetky tieto osoby by mali mať k zvýhodneniu rovnaké postavenie,“ spomína prokuratúra a v proteste tiež píše, že hlavné mesto nie je oprávnené regulovať ceny parkovania.

Určiť musí pevnú sumu jednotlivých položiek parkovného alebo to nechať na mestské časti. „Mesto môže robiť cenovú reguláciu len pri cene lístkov autobusovej a električkovej dopravy,“ dopĺňa. „V prípade nevyhovenia protestu bude zvažované podanie žaloby na súd,“ ukončil Šurek.

Všeobecne záväzné nariadenie, ktoré určuje pravidlá parkovania v meste, platí od 1. marca. Aby však mohli bratislavské mestské časti parkovaciu politiku praktizovať, musí byť schválený dodatok k Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy. O tom by mali poslanci rokovať na štvrtkovom rokovaní mestského zastupiteľstva. Dodatok upravuje kompetencie hlavného mesta a mestských častí v užívaní ciest I. až IV. triedy.

„Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť VZN v miestnom zastupiteľstve, ktoré bude obsahovať najmä úpravu výšky úhrady za dočasné parkovanie, spôsob platenia úhrady a preukázania jej zaplatenia,“ poznamenal Marek Papajčík z tlačového oddelenia bratislavského magistrátu.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X