Podľa zhotoviteľa D4/R7 nečinnosť okresného úradu v prípade problémov pri výstavbe úseku D4 v Rači bude stáť milióny eur. Rovnako sa zbytočne navyšuje aj oneskorenie výstavby nultého obchvatu Bratislavy.
Pokračovanie výstavby na úseku D4 v Rači v rámci bratislavského obchvatu naďalej stojí. Prekážkou zostáva nazhromaždený materiál, ktorý už niekoľko mesiacov bráni v pokračovaní výstavby.
Ako informoval zhotoviteľ D4/R7, spoločnosť D4R7 Construction, príslušný okresný úrad je naďalej neaktívny a dodnes nevydal povolenie na odstránenie materiálu zo skládky.
Nepomohla ani intervencia zo strany ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala, ktorý okrem komunikácie s rezortom životného prostredia osobne požiadal aj ministerstvo vnútra o pomoc, aby bol v predmetnej záležitosti okresný úrad aktívnejší a pomohol koncesionárovi predmetný problém vyriešiť.
Kompenzačná záležitosť
Prípad vníma spoločnosť D4R7 Construction ako jasnú kompenzačnú záležitosť, pretože nemôže postupovať v stavebných prácach podľa zmluvy.
Ako zároveň upozornila firma, dôsledok tejto nečinnosti bude stáť milióny eur a znášať ho budú daňoví poplatníci. Rovnako sa zbytočne navyšuje aj oneskorenie výstavby nultého obchvatu Bratislavy.
Obísť hlavné mesto
Spoločnosť D4R7, zhotoviteľ nultého obchvatu Bratislavy, otvorila 11. februára ďalší úsek D4 v dĺžke 7,1 km medzi križovatkami Vrakuňa a Ivanka Západ (Senecká cesta).
Vodiči smerujúci z cesty R7 a priľahlých obcí, ktorí dosiaľ museli využívať časť bratislavského obchvatu, tak mohli celkom obísť hlavné mesto a dostať sa až na starú Seneckú cestu.
Najväčší infraštruktúrny projekt
Stavba diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 je nielen najväčším infraštruktúrnym projektom na Slovensku, ale i jedným z najväčších PPP projektov v Európe.
Koncesionárom projektu je spoločnosť Zero Bypass, ktorá zabezpečuje financovanie, výstavbu a prevádzku obchvatu Bratislavy počas obdobia 30 rokov. Hlavným dodávateľom projektu je spoločnosť D4R7 Construction.