Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
električka
Foto: SITA

Výstavba novej električkovej trate v Petržalke počíta aj s úrovňovými križovatkami

Mesto pracuje aj na nadväzných peších či cyklistických trasách na električkové zastávky.

Výstavba druhej etapy električkovej trate v bratislavskej mestskej časti Petržalka ráta s vybudovaním úrovňových križovatiek. Jednou z križovatiek, ktoré majú byť úrovňové, je napríklad aj križovatka na Jungmannovej ulici. Podľa viceprimátorky Bratislavy Tatiany Kratochvílovej tento spôsob riešenia križovatiek nezahustí dopravu. „Podľa dopravno-kapacitného posúdenia by doprava mala byť plynulá,“ uviedla pre agentúru SITA Kratochvílová.

Od začiatku výstavby Petržalky sa počítalo s tým, že v tejto mestskej časti vznikne nosný dopravný systém. To, čo má byť nosným systémom počas viacerých rokov menili a nakoniec sa rozhodli pre električku.

Je to správne rozhodnutie, že budujeme električku, ale súčasne treba s týmto priestorom niečo urobiť. Pripravujeme podklady aj na štúdiu budúcej Jantárovej cesty, v súvislosti s tým, ako je v území zadefinovaná električka,“ povedala viceprimátorka.

Ľahko prístupné zastávky

Mesto v súčasnosti pracuje aj na príprave nadväzných peších trás na električkové zastávky. Cieľom magistrátu je, aby mali cestujúci čo najjednoduchší prechod k zastávkam. „Máme pracovnú skupinu, kde je zastúpená metská časť, dopravný podnik, spracovateľ Urbanistickej štúdie Centrálna rozvojová os Petržalka a ďalší odborníci, ktorí do toho vstupujú svojimi skúsenosťami. Chceme zadefinovať pešie trasy, ako aj premostenia Chorvátskeho ramena, tak, aby prístup na zastávky bol čo najrýchlejší,“ dodala Kratochvílova.

Výstavbu druhej etapy električky však viacerí kritizujú z dôvodu meškania a možného prepadnutia eurofondov. „Električka naprieč Petržalkou je kľučový infraštruktúrny projekt. Mám za to, že v tejto chvíli je úplne zásadné, aby sa druhá fáza dopravného systému vôbec stihla postaviť do roku 2023. V opačnom prípade nám Európska komisia nepreplatí náklady na jej vybudovanie,“ uviedol poslanec petržalského zastupiteľstva Juraj Kríž.

Cyklotrasy, cesty i chodníky

Mesto podalo žiadosť o prvé stavebné povolenie 31. júla. Projekt druhej etapy električky v Petržalke je pod dohľadom Európskej komisie a zdržanie projektu podľa mesta nehrozí.

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor v Petržalke vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v najväčšej mestskej časti. Nová električková trať bude mať dĺžku 3,8 kilometra a sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor, cez centrálnu petržalskú os.

Súbežne s radiálou chcú vybudovať cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam. Projekt druhej etapy električkovej trate do Petržalky musí byť dokončený do roku 2023, dovtedy trvá oprávnené obdobie pre financovanie projektov z európskeho Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X