Projekt zriadenia trhu s domácimi výrobkami odobrili poslanci Starého Mesta ešte v júni 2014, tvorcovia sa v projekte inšpirovali tradičným viedenským trhom Nasch Markt.
Budúcnosť projektu Náš markt, ktorý mal vzniknúť na Poštovej ulici v Bratislave, je zatiaľ nejasná. Zámer zriadiť trh s domácimi výrobkami síce poslanci mestskej časti Staré Mesto schválili ešte v júni 2014, no doteraz sa ho nepodarilo uskutočniť a nie je jasné, či v ňom chce investor pokračovať. „Momentálne nezaznelo celkom jasne, či chce alebo nechce investor pokračovať v tomto projekte,“ informoval vicestarosta Starého Mesta Ľubomír Boháč, podľa ktorého sa zdá, že investor začína projekt prehodnocovať.
Predstavou autorov projektu Náš markt bolo zriadiť na Poštovej ulici trh s ponukou čerstvých potravín od domácich výrobcov, rezaných kvetov či drobných suvenírov. S nápadom ešte bývalé vedenie Starého Mesta oslovila súkromná firma, ktorá vlastní pozemok na rohu Poštovej a Obchodnej ulice. Na prevádzkovanie trhu pred dvoma rokmi zriadili aj firmu Bratislavský Náš markt, v ktorej má mestská časť 20-percentný podiel.
Novozaložená spoločnosť Bratislavský Náš markt vyhlásila urbanisticko-architektonickú súťaž, ako by mohol trh vyzerať, no víťaza v nej nakoniec nevybrali. Neskôr vznikol pracovný grafický návrh a aktuálny stav projektu prišli zástupcovia spoločnosti Bratislavský Náš markt predstaviť vlani v novembri Komisii pre územné plánovanie, miestny rozvoj a životného prostredie pri staromestskom zastupiteľstve. Odvtedy sa však v projekte nepodnikli žiadne ďalšie kroky, čo dokazuje aj informačný materiál pravidelne predkladaný na rokovanie staromestského zastupiteľstva.
To, či je projekt vytvorenia trhu Náš markt na Poštovej ulici reálny, v súčasnosti vicestarosta Starého Mesta Boháč nevie povedať. „Zatiaľ nemáme jasnú odpoveď od investora, či do toho projektu pôjde a bude tu nakoniec Náš markt, či prinesie iný variant alebo zo zámeru tržnice zíde,“ priblížil súčasný stav Boháč. Vylúčené však podľa neho nie je, že by mal investor záujem presunúť svoje aktivity skôr k dnešnému Fresh Marketu na Tomášikovej ulici.
S nápadom vytvorenia trhu na Poštovej ulici vraj nie je úplne stotožnené ani staromestské zastupiteľstvo. „Za nás poslancov môžem povedať, že veľká skupina poslancov nie je stotožnená s tým, že by na tej strane Poštovej v dotyku s hotelom boli nejaké takéto stánky,“ priblížil Boháč s tým, že už v minulosti mestská časť nemala veľmi dobré skúsenosti s takto samostatne stojacimi stánkami. Boháč sa domnieva, že táto ulica nemá veľký potenciál na zriadenie takéhoto trhu, keďže v centre mesta je problém s parkovaním. Podľa neho vhodnejším priestorom je skôr Stará tržnica, kde sa pravidelne koná potravinový trh, Poštovú ulicu by radšej ponechal voľnú. „To je priestor pre tržnicu a zdá sa nám to logickejšie ako nejaký peší ťah na Poštovej smerujúci k dopravným uzlom,“ dodal staromestský vicestarosta.
Trh s domácimi výrobkami chceli zriadiť v časti Poštovej ulice od Hodžovho námestia, kde je ulica najširšia. Všetko mala ukázať architektonická súťaž, ktorá sa však skončila bez víťaza. Cieľom spoločného projektu mestskej časti a súkromnej firmy bolo oživiť centrum Bratislavy a zatraktívniť priestor pešej zóny na Poštovej ulici, ktorá dnes slúži len ako prechod medzi Hodžovým námestím a Námestím SNP.
Inšpiráciu pritom tvorcovia projektu našli v susednej rakúskej Viedni, kde má podobný trh už dlhoročnú tradíciu. Názov trhu Nasch Markt pochádza z nemeckého naschen – maškrtiť. Už to napovedá, že Nasch Markt u našich susedov ponúka okrem lokálneho ovocia a zeleniny napríklad aj rôzne koreniny, domáce cestoviny, syry, mäso, ryby, pečivo, sladkosti či exotické špeciality. Dobroty domácej i svetovej kuchyne zase návštevníkom ponúkajú stánky s občerstvením či tematicky ladené malé gastronomické prevádzky. V ponuke sú aj rezané kvety či drobné suveníry. Viedenský Nasch Markt je tiež známy svojou „rodinnou“ atmosférou a osobným prístupom predavačov k zákazníkom.