Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Turisti, fontánka, horúčavy v meste
ilustračné: SITA
20. júla 2019 Správy BratislavaIné správy z Bratislavy od BratislavaDen.skSITA Diskusia()

Za päť mesiacov priniesol turizmus do mestskej kasy takmer dva milióny eur

Trend výšky vyrubenej dane za ubytovanie sa od januára 2017 nezmenil.

Mestu Bratislava pribudlo vďaka turizmu do rozpočtu za prvých päť mesiacov tohto roka 1,94 mil. eur. Mesto si drží úroveň vyrubenej dane za ubytovanie približne vo výške päť miliónov eur za rok od januára 2017, kedy boli zrušené úľavy pre ubytovaných s prechodným pobytom v Bratislave. V minulom roku sa v Bratislave ubytovalo 1,29 mil. turistov, z toho približne 30 percent tvorili Slováci a zvyšných 70 percent cudzinci. Dokopy strávili v Bratislave 2,7 milióna nocí.

Daň za ubytovanie v meste Bratislava je vo výške 1,70 eura na osobu za noc od roku 2017. Mesto neuvažuje o celoplošnom zvýšení tejto dane na území Bratislavy a pre všetkých turistov. „Momentálne je daň za ubytovanie regresívnou daňou,“ povedal Bubla. To podľa neho znamená, že hosť v lacnom zariadení platí väčšie percento z celkovej ceny ako hosť v drahom hoteli.

Napríklad ak turista platí za ubytovanie celkovo 30 eur za noc, daň za ubytovanie z toho tvorí viac ako 5 percent. Ak sa však návštevník ubytuje v drahšom zariadení, kde zaplatí napríklad 120 eur za noc, daň za ubytovanie z toho tvorí len 1,4 percenta. „Cieľom mesta je priniesť mieru spravodlivosti do sadzieb a rozčleniť sadzby v meste geograficky, resp. podľa typov zariadení,“ uviedol Peter Bubla. Dodal, že o presnom spôsobe zmeny tejto dane ešte diskutujú.

Marketingová kampaň

Mesto v oblasti turizmu spolupracuje s verejnou organizáciou Bratislava Tourist Board, ktorá umožňuje aktérom v oblasti turizmu stretávať sa a diskutovať o problémoch a možnostiach propagácie mesta. Medzi týmito aktérmi sú aj zástupcovia ubytovacích zariadení.

Snahou tejto organizácie je aktívne komunikovať a propagovať Bratislavu ako destináciu cestovného ruchu ako na Slovensku, tak aj na zahraničných trhoch. Komunikácia prebieha online cez sociálne siete, web visitbratislava.com, aktívnymi marketingovými kampaňmi, newslettrami a spoluprácou s blogermi a redakciami. Ďalšia forma komunikácie prebieha na veľtrhoch cestovného ruchu, pomocou inzercií, účasťou na rôznych konferenciách a pod,“ uviedol Peter Bubla.

Výrazne zvýšenú návštevnosť neočakávajú

Od 1. januára tohto roka sú firmy na Slovensku s viac ako 50 zamestnancami povinné prispievať na rekreáciu svojich zamestnancov takzvanými rekreačnými poukazmi, ktoré sa však týkajú len územia Slovenskej republiky. Prieskum spoločnosti Stem/Mark z februára tohto roka, ktorého sa zúčastnilo 1 239 respondentov naznačil, že rekreačné poukazy môžu mať vplyv na turizmus Slovenska.

Na Slovensku strávi dovolenku trvajúcu v priemere štyri až sedem dní 45,4 percenta opýtaných, jeden až tri dni 33,6 percenta ľudí. Hlavné mesto takisto predpokladá, že Bratislava by mohla byť atraktívna aj pre dovolenkárov, ktorí by chceli využiť rekreačné poukazy, ale výrazné zvýšenie počtu domácich návštevníkov neočakávajú.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X