Pri pohľade na trojmetrovú jamu uprostred Malého Dunaja by si mohol nejeden okoloidúci položiť otázku, čo sa tam vlastne stavia. Odpoveď je však jasná – ide o kľúčový bod budúceho mosta, ktorý zmení dopravu vo Vrakuni a jej okolí. Práce pokračujú podľa plánu a most sa začne čoskoro črtať nad hladinou rieky.
Výstavba nového premostenia Malého Dunaja v bratislavskej Vrakuni sa posúva do ďalšej fázy. V rámci aktuálnych stavebných prác vznikla v strede rieky umelo vytvorená plošina, v ktorej bola vyhĺbená jama s hĺbkou približne tri metre pod úroveň vodnej hladiny.
Táto nezvyčajná konštrukcia však nie je len technickým experimentom, ale dôležitým krokom v budovaní stredového piliera mosta.
Jama, ktorá momentálne priťahuje pozornosť okoloidúcich aj miestnych, slúži ako základ pre konštrukciu jedného z hlavných nosných prvkov budúceho mosta.
Čo bude ďalej?
Práce na mieste už zahŕňali viazanie výstuže, betonáž a úpravu mikropilotov, ktoré zabezpečujú stabilitu celej stavby. V nasledujúcich týždňoch dôjde k umiestneniu debniacich dielcov, ktoré budú spolu s výstužou zabetónované priamo na mieste.
Ak pôjde všetko podľa harmonogramu, jama onedlho ustúpi štyrom stĺpom, ktoré budú vyrastať priamo z masívneho stredového piliera a budú niesť hlavnú časť mostnej konštrukcie.
Výrazne širší most
Nový most bude výrazne širší než ten pôvodný – rozšíri sa o šesť metrov. Po dokončení poskytne dostatok priestoru nielen pre vodičov, ale aj pre chodcov a cyklistov, čím výrazne zvýši bezpečnosť a komfort dopravy v tejto časti Bratislavy.
Okrem prác v koryte rieky pokračujú aj úpravy mostných opôr na oboch brehoch. Tie sa prispôsobujú novej šírke mosta, ktorý bude slúžiť nielen ako dopravné prepojenie, ale aj ako dôležitý prvok modernej mestskej infraštruktúry so zreteľom na udržateľnosť a pohyb nemotorových účastníkov cestnej premávky.
Projekt výstavby mosta sa realizuje podľa plánovaného harmonogramu, pričom obyvatelia Vrakune i širšieho okolia sa už čoskoro môžu tešiť na moderné, bezpečné a funkčné premostenie Malého Dunaja.