Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
nákladný vlak
ilustračné: SITA
28. júna 2016 Správy BratislavaIné správy z Bratislavy od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2016

Železnice dajú za štúdiu pre dopravný uzol Bratislava 1,5 milióna eur

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) si dali vypracovať štúdiu realizovateľnosti pre modernizáciu železničného dopravného uzla Bratislava takmer za 1,3 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (1,56 mil. eur vrátane dane).

Štátny prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry za dodávateľa štúdie vybral združenie na čele s bratislavskou spoločnosťou Reming Consult, a. s., ďalšími členmi sú Sudop Praha, a. s., Prodex, spol. s r. o., a Dopravoprojekt, a. s., so sídlom v Bratislave. Vyplýva to z výsledku verejnej súťaže vyhlásenej vlani v auguste.

Predpokladaná cena zákazky plánovanej na štrnásť mesiacov bola 1,31 mil. eur bez dane (1,58 mil. eur s daňou), ponuku predložilo iba uvedené združenie. Subdodávateľom je bratislavská spoločnosť AM Sudop, spol. s r. o. pre dopravnú ekonómiu s podielom 5 % zo zmluvnej ceny. Železnice chcú projekt financovať z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020, cez prioritnú os Železničná infraštruktúra a obnova mobilných prostriedkov.

Projekt je zameraný na modernizáciu železničnej infraštruktúry s cieľom riešenia koncepcie dopravných prúdov a zabezpečenia prevádzky osobnej, nákladnej a medzinárodnej prepravy, ako aj regionálnej/miestnej prepravy v dopravnom uzle,“ oznámili ŽSR.

Železničný dopravný uzol chcú zmodernizovať na úsekoch v Bratislave po hranice s Maďarskom a Rakúskom. Ide o úseky Devínska Nová Ves – Hlavná stanica – Vajnory, Petržalka – Rusovce – hranica s Maďarskom (Rajka), Petržalka – hranica s Rakúskom (Kittsee), Hlavná stanica – Rača, Nové Mesto – Podunajské Biskupice, Predmestie – Filiálka, Devínska Nová Ves – hranica s Rakúskom (Marchegg), ÚNS (Ústredná nákladná stanica) – Pálenisko, ako aj úseky prepojenia koridorov (spojky) a tiež stanicu Východ a priľahlé trate.

Ak neboli predložené viac ako dve ponuky, môže byť podľa zákona o verejnom obstarávaní použitý postup zadávania zákazky zrušený. V prípade, ak bola predložená len jedna ponuka, verejní obstarávatelia sú povinní zdôvodniť, prečo použitý postup nezrušili. Železnice uviedli, že o súťažné podklady požiadalo deväť záujemcov, nikto z oprávnených subjektov nepodal žiadosť o nápravu podmienok, pričom o vysvetlenie podmienok požiadali dvaja záujemcovia. Pri zadávaní zákazky boli podľa železníc dodržané princípy verejného obstarávania, súťažné podklady boli zrozumiteľné, podmienky a požiadavky boli nediskriminačné a vyhodnotenie ponúk bolo v súlade so zákonom, keďže nikto nepožiadal o nápravu, resp. neuplatnil námietky.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X