Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
DOPRAVA: Nový dizajn vagónov ZSSK
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: SITA/Branislav Bibel
23. októbra 2018 Správy BratislavaOznamy a dôležité informácie od BratislavaDen.skSITA Diskusia()

Železničná spoločnosť Slovensko začína s inovatívnym predajom cestovných dokladov

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) začne ostrú prevádzku inovovaného predajného systému a prvú fázu mobilnej aplikácie Ideme vlakom na nákup cestovných dokladov.

Ako národný osobný vlakový dopravca v pondelok informoval, mobilná aplikácia bude dostupná od 6. novembra, duálnu prevádzku internetového obchodu budú môcť cestujúci využívať od 13. novembra. Spoločnosť zároveň pripravuje nový portál pre cestujúcich.

Mobilná aplikácia s novým responzívnym predajným systémom sú len ďalšou zo skladačiek v modernizácii ZSSK, ktoré máme pre našich zákazníkov pripravené do budúcnosti. Pevne verím, že aplikácia, ktorú sme nazvali Ideme vlakom, spolu s novým internetovým predajom cestovných dokladov výrazným spôsobom zjednodušia online nákupný proces,” povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

Zvýšený predaj online dokladov

Za deväť mesiacov tohto roka štátny dopravca cez internet predal takmer 4,5 milióna cestovných dokladov, čo je medziročne viac o takmer 50 %. „Zjednodušenie predaja cestovných dokladov je jednou z priorít ZSSK a prezradil nám to aj prieskum zákazníckej spokojnosti. Nielen v oblasti digitalizácie chceme viac vychádzať našim zákazníkom v ústrety a prinášať im väčší komfort od nákupu lístka až po spätnú väzbu pre nás,” uviedol podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu ZSSK Patrik Horný.

Cestujúci budú môcť využívať nový internetový obchod na kúpu dokladov od 13. novembra s tým, že k dispozícii budú mať aj pôvodnú verziu. „Býva to štandardom pri zavádzaní nových technológií. Sme si vedomí toho, že existuje časť zákazníkov, ktorí zmenu prijímajú ťažšie ako ostatní, a týmto im chceme umožniť postupné zorientovanie sa v novom systéme a porovnať ho prakticky online,” priblížil riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK Milan Hric.

Očakáva spätnú väzbu cestujúcich cez online formulár na portáli spoločnosti. „Ich podnety nám pomôžu pri vylepšovaní predajného systému,” poznamenal s tým, že cestujúci si môžu cez bannery vybrať verziu na používanie.

Hodnotenie pilotnej aplikácie

ZSSK má za sebou pilotnú prevádzku mobilnej aplikácie Ideme vlakom, pričom viac ako tri štvrtiny cestujúcich podľa dopravcu ohodnotili aplikáciu štyrmi a piatimi hviezdičkami z piatich možných. „Najviac sa im na aplikácii páčili dizajn a ovládanie, no chýbali im niektoré funkcionality, ktoré sú súčasťou jej ďalšieho rozvoja, napríklad informácie o meškaní vlakov či platba cez kreditné konto. Denne využije služby mobilnej aplikácie približne sto z päťsto zákazníkov,” uviedol Hric. Aplikáciu si možno stiahnuť od 6. novembra na platforme Android.

Nový web za 42 tisíc eur

Nový web ZSSK má byť hotový v prvom kvartáli 2019 a bude stáť 42,5 tisíc eur aj s migráciou historických dát. Súčasný portál podľa dopravcu nespĺňa technologické štandardy webových rozhraní vrátane zastaranej verzie redakčného systému.

Prechodom na nový moderný redakčný systém dosiahneme v prvom rade vyššiu úroveň bezpečnosti portálu a v rámci modernizácie prinesieme našim zákazníkom možnosť plnohodnotne využívať web na všetkých zariadeniach,” dodal Hric. Najdôležitejšia bude jeho technicky náročná integrácia s existujúcimi systémami ZSSK, keďže teraz všetky zmeny robia manuálne.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X