Železnice Slovenskej republiky vybrali za zhotoviteľa stavebných prác v tuneli pri bratislavskej hlavnej stanici spoločnosť TuCon.
Rekonštrukcia železničného Bratislavského tunela č. 2 pri Hlavnej stanici bude stáť približne 4,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Je to o polovicu viac oproti pôvodnej predpokladanej cene stavebných prác vo výške 3,35 mil. eur bez dane.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vybrali za zhotoviteľa spoločnosť TuCon Žilina vo verejnom obstarávaní spomedzi štyroch uchádzačov a už s ňou aj uzavreli zmluvu o dielo, zverejnenú v centrálnom registri.
Plánovaná rekonštrukcia
Železničiari budú investíciu financovať zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Rekonštrukcia tunela je plánovaná na 10 mesiacov od odovzdania staveniska, jej cieľom je zvýšiť bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy, znížiť náklady na údržbu železničného zvršku a trakčného vedenia, ako aj predĺžiť životnosť tunela odstránením priesakov vody cez ostenie tunela. Verejné obstarávanie na rekonštrukciu tunela trvalo od júla minulého roka.
Lamačský a Starší tunel
Novší Bratislavský tunel č. 2, známy aj ako Lamačský, je dlhý zhruba 596 metrov, razili ho v rokoch 1900 až 1902 anglickou metódou a elektrifikovali v roku 1969.
Starší Bratislavský tunel č. 1 je dlhý 592,5 metra, stavali ho v rokoch 1844 až 1848 v rámci výstavby trate Bratislava – Viedeň ako prvý železničný tunel na území Slovenska a vo vtedajšom Uhorsku. Tento tunel elektrifikovali v roku 1967.