Generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský, ktorý je zároveň prezidentom Zväzu autobusovej dopravy (ZAD), informoval, že aplikáciu obnovili už niekoľkokrát a určite pribudnú ďalšie funkcionality.
„To je trend, využívanie smartfónov medzi obyvateľmi je stále väčšie. Tam je budúcnosť, tam sú mladí ľudia, tam chceme ísť,“ povedal vo štvrtok Sádovský počas konferencie DOPRAVA 2019. Mobilnú aplikáciu skúšajú zatiaľ v komerčnej doprave a predbežne uvažujú o jej využití aj v dotovanej prímestskej autobusovej doprave, objednávanej samosprávnymi krajmi. „Máme vo výhľade aplikáciu aj v prímestskej doprave. Možnosti realizácie nám nie vždy umožňujú naše zámery naplniť. Je to spôsobené aj tým, že je viacero objednávateľov a dopravcov, takže je ťažké zjednocovať všetky záujmy,“ dodal Sádovský.
Práve technologické inovácie a tiež ekologizácia ako konkurenčná výhoda v cestnej doprave boli hlavnými témami konferencie DOPRAVA. Na tradičnom stretnutí v Bratislave zazneli informácie o najnovších trendoch v tejto oblasti, o inováciách v cestnej nákladnej a osobnej doprave, o stratégiách čistej mobility, dekarbonizácii dopravných ciest, redukcii emisií CO2 či o alternatívach v hnacích sústavách a palivách.
Legislatíva dopravu komplikuje
„Čo sa týka mobilných aplikácií, na trh (v Bratislave) práve opäť vstúpil Uber. Je veľmi zaujímavé, ako to ovplyvní organizáciu dopravy. Hovorí sa o zlacňovaní dopravy, zlepšovaní organizácie dopravy,“ povedal Hudák. „Toto je presne to, k čomu by sme mali zaujať stanovisko, akým smerom podnikania sa vybrať,“ poznamenal.
Problémy sú podľa prvého viceprezidenta ČESMAD-u Slovakia v tom, že sa berie veľmi malý ohľad na dopravcov. „V našom prípade sú to problémy s vodičmi. Legislatíva dopravu vlastne komplikuje a inovácie hovoria, že všetko bude super. Akurát, kto to ešte bude robiť?“ upozornil Hudák. Legislatíva je podľa neho nastavená tak, že vodiči odchádzajú. „Povolanie vodiča je strašne nepopulárne. Platia veľa pokút za to, že pracujú. Povolanie vodiča je jediné povolanie, kedy je niekto pokutovaný za to, že pracuje veľa,“ uviedol Hudák. Vodič za to, že pracuje o päť minút dlhšie, podľa neho dostane takú pokutu, že mu zoberú výplatu.