Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Električka na koľajisku
Foto: SITA/Martin Medňanský
24. apríla 2020 Správy Bratislava od BratislavaDen.skSITA Diskusia()

Bratislava začne pracovať na tretej etape rekonštrukcie Dúbravsko-Karloveskej radiály

Momentálne rekonštruujú výhybky pri tuneli a rozširovaní komunikácie.

Na budúci týždeň začne Bratislava s treťou etapou rekonštrukcie Dúbravsko-Karloveskej radiály. Mestská časť o tom informovala na sociálnej sieti.

Pred nami je tretia etapa v úseku od tunela po Molecovu, ktorá by sa mala začať podľa plánu 2. mája,“ povedal hovorca hlavného mesta Peter Bubla a dodal, že v súčasnosti rekonštruujú výhybky pri tuneli a pracujú tiež na rozširovaní komunikácie na ulici Karloveská a Nábrežia armádneho generála Ludvíka Svobodu.

Pracuje sa aj na interiéri podchodu Borská a Damborského,“ doplnil hovorca. Nová výluka má trvať až do septembra.

Odstavenie električiek

Pre Dúbravčanov to znamená odstavenie električiek a prestup na náhradnú autobusovú linku pod Mostom SNP. Hoci mesto v marci avizovalo zastavenie prác na trati v súvislosti s pandémiou koronavírusu, prerušenie nakoniec netrvalo dlho.

Hovorca hlavného mesta tvrdí, že finálny termín dokončenia trate stále platí, a je ním 12. september 2020,“ uviedla mestská časť a dodala, že okrem výluky električiek čakajú na Dúbravčanov v súvislosti s traťou aj obmedzenia na cestách počas rekonštrukcie podchodu Damborského.

Individuálna aj hromadná doprava na ulici M. Schneidera-Trnavského by sa mala meniť v máji, obmedzenia budú v dvoch etapách, najskôr v smere z centra do Dúbravky a následne v opačnom smere.

Modernizácia trate

Rekonštrukcia električkovej trate sa začala v júni minulého roka a úsek od tunela po Molecovu je poslednou etapou, ktorou ukončia modernizáciu Dúbravsko-Karloveskej radiály.

Počas modernizácie trate odstránili staré koľajnice a trolejové vedenie, koľajový zvršok a následne odťažili aj starý koľajový spodok.

Vybudovali nové podložie, osadili nové stĺpy trakčného vedenia, položili 9 520 metrov nových koľajníc, natiahli 4 860 metrov nového trolejového vedenia, použili 3 500 kubíkov betónu na pevnú jazdnú dráhu.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X