Chorvátske rameno sa pri budovaní druhej etapy električkovej trate v Petržalke, Bosákova – Janíkov dvor, prekladať nebude. Spracovatelia zámeru totiž zapracovali pripomienky verejnosti, ktoré predstavili na verejnom prerokovaní projektu, ku ktorému došlo v stredu 14. decembra.
Bratislava organizuje verejné prerokovanie k pokračovaniu električkovej trate v Petržalke
Projekt je doplnený o cyklotrasy, zatrávnenú trať električky či plne integrované zastávky. Všetky pripomienky verejnosti mesto do projektu zapracovalo. Nový návrh je oproti pôvodnému projektu výrazne vylepšený – najmä čo sa týka nezasahovania do Chorvátskeho ramena. Vylepšenia však so sebou priniesli aj niekoľko „zhoršení“, týka sa to predovšetkým zastávky Lietavská, kde nie je zabezpečený bezkolízny prestup medzi električkou a autobusom. Ozvali sa hlasy, že kapacita električky nie je dostatočná, to sa však dá jednoducho vyriešiť znížením časových intervalov alebo nasadením dlhších súprav.
Podľa spracovateľa zámeru EIA a správy o hodnotení Tomáša Šembera boli kapacity električky preverované zahraničnými expertmi a sú primerané. Každá z križovatiek, cez ktoré bude električková trať prechádzať, sa bude rekonštruovať a rozširovať.
Električková trať bude s napojením na súčasnú MHD tak, aby sa maximálne využila električková doprava cestujúcimi z Petržalky do Starého Mesta. Nebude sa teda realizovať výstavba žiadnej súbežnej cestnej komunikácie, ktorá bola v tomto území pôvodne plánovaná. Stavebné práce na druhej etape projektu nosného systému mestskej hromadnej dopravy sú plánované na obdobie 2018 – 2020.
Do správy o hodnotení môžete nahliadnuť do 30. decembra 2016 na prízemí budovy Magistrátu hl. mesta SR Bratislavy, Primaciálne nám. 1, v priestoroch Služieb občanom/FRONT OFFICE.