Cestujúci budú jazdiť náhradnou autobusovou dopravou s prestupným miestom pod Mostom SNP.
Ďalšia výluka električiek do bratislavskej mestskej časti Dúbravka sa začne 2. mája. Dôvodom je modernizácia najdlhšieho úseku trate v rámci rekonštrukcie Karlovesko-Dúbravskej radiály, tentoraz od tunela po zástavku Molecovu. Cestujúci budú jazdiť náhradnou autobusovou dopravou s prestupným miestom pod Mostom SNP.
Finálny termín dokončenia modernizácie Karlovesko-Dúbravskej radiály má byť 12. september 2020. Informovala o tom mestská časť Dúbravka.
Každé štyri minúty
Premávku električiek do Karlovej Vsi spustili po rekonštrukcii trate v tejto mestskej časti 19. decembra v minulom roku a od soboty 22. februára znovu začne jazdiť električka do Dúbravky, zatiaľ len linka číslo 4. Prvá električka vyrazí o 4.40 hod.
Spoj má premávať každé štyri minúty v špičke, každých päť minút mimo špičky a každých 7,5 minúty počas víkendov.
„Vďaka spusteniu premávky električiek zároveň príde k ukončeniu premávky linky náhradnej dopravy X5,“ informoval Dopravný podnik Bratislavy. O návrate električky číslo 5 a jej premávky na trase Dúbravka – Rača rozhodnú po skončení výluk a rekonštrukcie Karlovesko-Dúbravskej radiály.
Odstránili staré koľajnice
Rekonštrukcia sa začala v júni minulého roka a úsek od tunela po Molecovu je poslednou etapou, ktorou ukončia modernizáciu Karlovesko-Dúbravskej magistrály.
Počas modernizácie trate odstránili staré koľajnice a trolejové vedenie, koľajový zvršok a následne odťažili aj starý koľajový spodok. Vybudovali nové podložie, osadili nové stĺpy trakčného vedenia, položili 9 520 metrov nových koľajníc, natiahli 4 860 metrov nového trolejového vedenia, použili 3 500 kubíkov betónu na pevnú jazdnú dráhu.
Taktiež osadili nový mobiliár s USB portami na lavičkách. Opätovnú prevádzku električiek v týchto mestských častiach zdržalo zle zakreslené inžinierske siete, ako aj spor s majiteľmi pozemku, kde je umiestnená trakčná meniareň.