Zároveň prijme aj nových šoférov autobusov pre plánované rozšírenie prevádzky.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) prijme 50 nových vodičov a mechanikov pre pripravované hybridné trolejbusy.
Ako informuje hovorca DPB Martin Chlebovec, dopravca organizuje v sobotu 11. júna skúšobné jazdy, počas ktorých si záujemcovia môžu vyskúšať vedenie trolejbusu aj autobusu v depe pod dohľadom inštruktora.
„Nástupný plat vodičov je 1 300 – 1 800 eur mesačne, mechanici si zarobia 1 000 – 1 700 eur,“ uviedol Chlebovec.
Najmodernejšie vozidlá
Dopravný podnik pripravuje pre hlavné mesto Bratislavu inovovaný dopravný systém – hybridné trolejbusy s batériovým elektromotorom.
„Pôjde o najmodernejšie vozidlá na Slovensku kombinujúce všetky výhody súčasných trolejbusov, autobusov a elektrobusov,“ vysvetlil hovorca.
Ako dodal, prvých 50 trolejbusov sa pripravuje do výroby a DPB už teraz hľadá zamestnancov, ktorí budú nový dopravný prostriedok riadiť a opravovať. Zároveň prijme aj nových šoférov autobusov pre plánované rozšírenie prevádzky.
Deň skúšobných jázd
Dopravca organizuje v sobotu deň skúšobných jázd v Depe Trnávka. Akcia sa začína o 10.00 a končí sa o 14.00 hod., prístup do depa je z vrátnice na Bojnickej ulici.
Nie je potrebná žiadna registrácia, podmienkou je vek minimálne 24 rokov a vodičský preukaz skupiny B.
„Prvé hybridné trolejbusy začnú jazdiť v Bratislave na budúci rok, ale nových kolegov prijímame už teraz. Chceme si ich najprv dôkladne zaškoliť na súčasných autobusových a trolejbusových linkách, pričom tí najšikovnejší dostanú o pár mesiacov možnosť podieľať sa na spustení nového dopravného systému v Bratislave,” poznamenal predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.
Noví šoféri aj mechanici
Okrem šoférov hybridných trolejbusov príjme DPB aj nových šoférov autobusov, klasických trolejbusov, električiek a mechanikov na všetky dopravné prostriedky.
„Záujemcom DPB ponúka férový plat a množstvo benefitov. Napríklad preplatenie kurzu na rozšírenie vodičského oprávnenia, príplatkov aj nad rámec zákona, príspevok na ubytovanie a mimobratislavským uchádzačom preplatí aj náklady spojené s cestovaním za prácou,“ vymenoval Chlebovec.
Ako dodal, vodiči DPB dostávajú kompletný servis a nemusia sa starať o údržbu alebo poistné udalosti. Dopravný podnik prijme ľudí na hlavný pracovný pomer, ale aj na kratšie úväzky.
Hybridné trolejbusy
Dopravný podnik počas budúceho roka nasadí do prevádzky až 50 hybridných trolejbusov. Tie nahradia vozidlá so spaľovacím motorom na viacerých súčasných linkách.
Prepoja napríklad Hlavnú stanicu s letiskom, Hlavnú stanicu s Mostom SNP a Hlavnú stanicu s Horským parkom, Bratislavským hradom a Kolibou. Súčasťou objednávok je aj 16 veľkokapacitných trolejbusov.
„Pôjde o najdlhšie trolejbusy na svete s dĺžkou viac ako 24 metrov. Premávať budú z Hlavnej stanice na Dolné hony,“ uzavrel Chlebovec.