Vzhľadom na to, že posledný septembrový deň sa končí platnosť licencie na prevádzkovanie medzinárodnej linky 801, sa dopravný podnik rozhodol riešiť túto situáciu v predstihu, aby sa doprava do Rajky zachovala.
V maďarskej obci bývajú tisíce Slovákov, ktorí sa za prácou prepravujú do hlavného mesta, preto sa DPB snaží o zachovanie linky aj napriek tomu, že jej prevádzkovanie nie je povinnosťou dopravného podniku ani magistrátu hlavného mesta.
Linka 801 podľa dopravného podniku vykazuje každoročnú stratu. A to aj napriek tomu, že počas piatich rokov prevádzkovania linky boli autobusy spolufinancované z prostriedkov európskych fondov v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Maďarská republika – Slovenská republika.
Obyvatelia Rajky by privítali vyšší počet spojov, dopravný podnik na to ale nemá kapacity. Na takýto typ dopravy totiž chýbajú autobusy a tie, čo už premávajú, majú najazdených viac ako 600-tisíc kilometrov.
Keďže linka 801 je komerčnou medzinárodnou linkou, ktorú nie je možné dotovať z verejných zdrojov, musí výška cestovného zohľadňovať náklady na jej prevádzkovanie. Dopravný podnik navrhol prevádzkovanie linky v úseku Rajka – ŽST Rusovce s priamou nadväznosťou na dostupné linky MHD, pričom v špičke pracovného dňa je na linke 801 odporúčaný 30-minútový interval.
Možností, ako linku zachovať, je viacero. Jednou z nich je spolufinancovanie na jej prevádzku zo strany obce. Obdobným spôsobom DPB prevádzkuje aj linky do Chorvátskeho Grobu a Marianky. Ďalšia možnosť spočíva v opätovnom získaní finančných zdrojov na nákup ďalších prímestských autobusov z fondov EU – Programov cezhraničnej spolupráce.
O rozhodnutí, či bude nová licencia na prevádzkovanie linky 801 vydaná, bude DPB cestujúcu verejnosť včas informovať.