Podľa bezpečnostnej spoločnosti ide napríklad o video s názvom Kašlite na predsudky, ktoré používateľov láka na obrázok ženského pozadia v spodnej bielizni.
Výskumníci slovenskej bezpečnostnej spoločnosti Eset v posledných dňoch analyzovali niekoľko podozrivých liniek šíriacich sa medzi používateľmi Facebooku na Slovensku. Ako analytici informovali, pod odkazmi sa skrývajú videá, ktoré sa popularity domáhajú nie veľmi čestným spôsobom.
Podľa bezpečnostnej spoločnosti ide napríklad o video s názvom Kašlite na predsudky, ktoré používateľov láka na obrázok ženského pozadia v spodnej bielizni. Na Facebooku sa však šíri viacero takýchto odkazov.
Podľa zverejnených informácií viac ako 150-tisíc používateľov spomínané video zdieľalo na svojej časovej osi. Zároveň si nevedeli spomenúť, ako sa im tam dostalo. Po kliknutí na príspevok sa používateľovi zobrazí záložka s očakávaným videom, ktoré je však prekryté reklamou.
„Na krížik, ktorý zatvorí reklamu, však neklikajte,“ varuje analytik škodlivého kódu spoločnosti Eset Ľubomír Trebula. Ukrýva totiž neviditeľné tlačidlo Odporučiť/Páči sa mi to, umiestnené tak, aby naň používatelia klikli v snahe zavrieť neželané okno s reklamou.
Podľa Eset-u aj keď sa podobné zvyšovače popularity už na sociálnej sieti používali, tento špecifický variant sa objavil len nedávno. Vzniklo niekoľko slovenských, českých a hlavne poľských falošných profilov, odkiaľ sa tieto videá s rôznou tematikou šíria po Facebooku.
Cieľom podobných aktivít býva popularizácia určitých stránok, zobrazovanie platenej reklamy na cieľových web stránkach, prípadne propagácia výrobkov priamo v príspevkoch. Na zatvorenie reklamy na neznámych stránkach Eset odporúča použiť radšej klávesu ESC, alebo vyčkať, kým reklama nezmizne sama.