Mestské časti Dúbravka, Karlova Ves a Ružinov nesúhlasia s navrhovanými pravidlami celomestskej parkovacej politiky. K všeobecne záväznému nariadeniu (VZN) hlavného mesta o dočasnom parkovaní poslanci vyjadrili nesúhlasné stanovisko.
Dúbravke napríklad prekáža, že mesto v návrhu neponúka žiadne zlepšenia a neprihliada ani na to, že vo väčšine mestských častí je problém s parkovaním najmä večer.
Vo všeobecne záväznom nariadení mesto definuje základné pojmy parkovacej politiky, stanovuje minimálne a maximálne sumy za dočasné parkovanie, ako aj rozpätie ceny pre rezidentské karty. „Mesto nás chce vyhnať do MDH, žiadne zlepšenia však neponúklo, musí byť posilnená hromadná doprava, vybudované záchytné parkoviská,“ uviedol dúbravský vicestarosta Ľuboš Krajčír, ktorý sa v mestskej časti venuje problematike parkovania. Podľa neho Bratislava s výnimkou Starého Mesta a niekoľkých lokalít v Ružinove, Novom Meste či Petržalke nemá problém s parkovaním cez deň, ale večer. A práve na to by mal podľa Dúbravky návrh mesta prihliadať.
Návrhu VZN o dočasnom parkovaní bol v utorok podvečer aj v programe ružinovského zastupiteľstva. Miestni poslanci sa však k novým pravidlám parkovacej politiky nevyjadrili, v zastupiteľstve totiž neprešlo pôvodne formulované nesúhlasné stanovisko ani návrh na vyjadrenie súhlasu. Mestskej časti prekáža, že v návrhu VZN mesto nerieši parkovanie na účelových komunikáciách v tzv. vnútroblokoch. Upozorňujú tiež, že horná hodinová sadzba za dočasné parkovanie je neprimeraná a s veľkým finančným rozpätím. Podľa návrhu VZN hlavného mesta by sa totiž za hodinu parkovania malo platiť od 0,20 do 5 eur, konkrétnu sumu si určia jednotlivé mestské časti vo svojich nariadeniach.
Karlova Ves tiež zaujala nesúhlasné stanovisko. Hoci je podľa poslancov logické a správne, že mesto hľadá celomestské riešenie, je tiež pochopiteľné, že každá mestská časť bude hájiť predovšetkým svoje záujmy.