Križovatka Triblavina na diaľnici D1 sa postaví v pôvodnej koncepcii. Pre motoristov to znamená, že k súčasným šiestim pruhom v úseku od Bratislavy po Triblavinu pribudnú ďalšie štyri pruhy.
Súčasťou križovatky budú aj kolektory, tak, ako je to uvedené v územnom pláne Bratislavského samosprávneho kraja. Vyplýva to z analýz Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o konečnej podobe úseku diaľnice D1 – D4 a križovatky Triblavina. Pôjde tak o finančne menej náročné riešenie. „Ide o jediné možné riešenie, ako zo strednodobého aj dlhodobého výhľadu zabezpečiť plynulosť dopravy na severnom výstupe z Bratislavy,“ uviedol generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Róbert Auxt.
Konečným dizajnom severného výjazdu z Bratislavy tak NDS vyhovela petičnému výboru, ktorý žiadal zachovanie kolektorov pri výstavbe križovatky Triblavina. „Navrhli sme komplexné riešenie, ktoré predstavuje uspokojenie predpokladaných dopravných potrieb, ktoré súčasne rieši aj mimoriadne situácie, ktoré sa v blízkosti Bratislavy vyskytujú,“ konštatoval Auxt s tým, že navrhnuté riešenie je v súlade so všetkými právnymi predpismi a v súlade s územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja.
Samotná križovatka Triblavina povedie popod diaľnicu D1 a z obidvoch strán bude zakončená kruhovými objazdmi. Na jednej strane sa napojí na existujúcu seneckú cestu I/61, na druhej strane na komunikáciu vedúcu cez Čiernu vodu. Zároveň by sa zo strany Čiernej Vody mala križovatka Triblavina napojiť na cestu Pezinok II/502, ktorú plánuje stavať Bratislavský samosprávny kraj.