Križovatku Triblavina považuje Sieť za čiernu stavbu štátu. Pozrite, aké dôvody uvádza

Triblavina, D1
ilustračné: SITA

Výstavbu križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava – Senec možno podľa strany Sieť označiť za čiernu stavbu pre chystané opatrenia Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS). Pôvodne plánované obojstranné kolektory, ktoré mali na uvedenom úseku napojiť susedné obce na D1, sa už nemajú stavať a diaľnica má byť rozšírená namiesto šiestich až na osem pruhov.

Ako Sieť vo štvrtok upozornila, pripravované zmeny na stavbe nie sú v súlade so schváleným stavebným povolením vydaným ministerstvom dopravy 14. januára 2013, ani s územným rozhodnutím a územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja. Konanie o zmene podľa strany nebolo ukončené pre odvolanie a nie je dokončené ani odvolacie konanie o vplyve na životné prostredie. Posúdenie vplyvov je len na pôvodný projekt rozšírenia D1 z Bratislavy po Trnavu z roku 2010.

D1 je kľúčovou bránou do Bratislavy, cez ktorú prejde približne 70 % všetkých prichádzajúcich vozidiel. Z tohto dôvodu je úplne dôležité, aby prietok týchto vozidiel bol plynulý a bez prekážok. Procesné kroky, ktoré vykonávajú ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť, vedú k tomu, že tomu v budúcnosti nemusí byť takto,“ povedal na brífingu ekonomický expert Siete Róbert Auxt.

Tieto opatrenia sa podľa neho dajú klasifikovať ako čierna stavba. „Navrhujeme, aby Slovenská stavebná inšpekcia vykonala stavebný dohľad nad touto stavbou,“ uviedol. Auxt poznamenal, že v prípade výstavby križovatky v obmedzenom rozsahu sa v budúcnosti zhorší dopravná situácia vzhľadom na plánované logistické parky a developerské projekty pri D1.

Sieť žiada ukončenie protiprávneho stavu a rozšírenie diaľnice podľa pôvodného plánu s kolektormi. Obce a mestá v okolí Bratislavy by sa inak nedočkali napojenia na diaľnicu. „Ministerstvo plánuje vypustiť súvislý pás kolektorov a zrušiť kľúčové križovatky, ktoré sú v súlade s územným plánom kraja,“ povedal oblastný predseda Siete pre Bratislavu a okolie Andrej Kopták. „Keď sa toto stane, bude výrazný problém s dopravnými špičkami a pri vjazde do Bratislavy,“ dodal.

Okresný predseda Siete v treťom obvode Bratislavy a starosta mestskej časti Vajnory Ján Mrva uviedol, že zmena križovatky Triblavina bude mať dopad minimálne na stotisíc obyvateľov rýchlo sa rozvíjajúceho regiónu medzi Bratislavou, Pezinkom, Sencom a Trnavou. „Všetky obce mali byť ponapájané na zberače, to sú tie súbežné kolektory, a tým malo dôjsť k odľahčeniu ciest prvej a tretej triedy. Stavať sa bude len diaľničná križovatka Triblavina, nie v rozsahu a nie podľa stavebného povolenia. Bude sa stavať len pre lokalitu medzi Chorvátskym Grobom a Bernolákovom,“ uviedol Mrva.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk