Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Dialnicný obchvat dialnica rýchlost
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, GettyImages

Ku zvýšeniu maximálnej povolenej rýchlosti na časti obchvatu D1 má primátor výhrady

Národná diaľničná spoločnosť spúšťa na obchvate líniové riadenie dopravy, zvýši aj maximálnu rýchlosť.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo má výhrady k avizovanému zvýšeniu maximálnej rýchlosti na obchvate hlavného mesta.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v stredu oznámila, že od štvrtkovej polnoci spúšťa na časti diaľničného obchvatu D1 v Bratislave líniové riadenie dopravy, pričom na tomto úseku bude v závislosti od aktuálnej premávky zvýšená maximálna povolená rýchlosť na 130 kilometrov za hodinu.

Inteligentné riadenie

Primátor víta takzvané inteligentné riadenie, ktoré vďaka senzorom a dynamickému prispôsobovaniu maximálnej rýchlosti môže zlepšiť plynulosť premávky na bratislavskom obchvate.

Na rokovaní s ministerstvom dopravy, NDS a políciou sme však ako mesto zastávali názor, že negatíva maximálnej rýchlosti 130 kilometrov za hodinu vo vnútromestskom priestore prevažujú nad možnými benefitmi pre tranzitujúcu dopravu,“ vysvetlil Vallo.

Podľa neho vyššia rýchlosť spôsobuje vyššiu hlukovú záťaž a emisie priamo v meste a môže znižovať bezpečnosť, najmä pri menších medzikrižovatkových vzdialenostiach a komplikovanom napájaní diaľničných križovatiek.

Vylúčenie MHD

Problémom by podľa primátora bolo, ak by z dôvodu vyššej maximálnej rýchlosti prišlo k vylúčeniu vozidiel mestskej hromadnej (MHD) dopravy z obchvatu.

S týmto by sme ako mesto nemohli súhlasiť,“ poznamenal. Dopravný podnik Bratislava síce získal dočasné výnimky z minimálnej povolenej rýchlosti pre autobusy MHD, ktoré jazdia po obchvate, tieto však platia len do augusta 2022.

Potenciálne vylúčenie MHD z obchvatu by znamenalo obrovské časové straty pre cestujúcich a nezanedbateľné navýšenie nákladov na prevádzkovanie verejnej dopravy,“ upozornil.

Mesto je podľa Valla pripravené rokovať s NDS a ministerstvom o riešeniach, ktoré zachovajú čo najviac benefitov inteligentného riadenia obchvatu, ale bez negatívneho dopadu na MHD a kvalitu života obyvateľov.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X