V čase odletov viacerých letov nie je vylúčené isté zdržanie pri vybavovaní na registrácii na let, na bezpečnostnej kontrole či po prílete pri výdaji batožín.
Cestujúci sa pri vybavení na bratislavskom letisku nezdržia, ale personál chýba.
Letisko M. R. Štefánika v hlavnom meste o tom informovalo v súvislosti so situáciou na zahraničných letiskách, kde musia pasažieri dlhšie čakať pre nedostatok personálu, štrajky, meškania či rušenia letov.
Zdržanie cestujúcich
„Na Letisku M. R. Štefánika neprichádza k zdržaniu cestujúcich pri odbavovacom procese, avšak v čase odletov viacerých letov nie je vylúčené isté zdržanie pri vybavovaní na registrácii na let, na bezpečnostnej kontrole či po prílete pri výdaji batožín,“ povedal generálny riaditeľ a predseda predstavenstva bratislavského letiska Dušan Keketi.
Verejnosť požiadal o trpezlivosť v prípade predĺženia čakania na let.
„Nedostatok personálu napriek tomu pociťujeme. Počas leta sme prijali zhruba 120 brigádnikov a súčasní zamestnanci pracujú aj nadčasy, aby sa zdržania cestujúcich eliminovali,“ dodal Keketi.
Zmena organizačnej štruktúry
Počas obmedzení letov a zákazu príletov z dôvodu pandémie koronavírusu nepristúpilo letisko k hromadnému prepúšťaniu zamestnancov, ale čerpalo štátnu pomoc.
V období redukcie letov nepredĺžilo niektoré pracovné zmluvy uzavreté na dobu určitú či v skúšobnej dobe. Zároveň v súvislosti s nedávnou zmenou organizačnej štruktúry niektoré pracovné pozície zanikli.
Pokles vybavených cestujúcich
„Letisko M. R. Štefánika v súčasnosti zamestnáva 518 zamestnancov. V období pred krízou, v roku 2019, keď boli zaznamenané historicky najvyššie počty odbavených cestujúcich, pracovalo v letiskovej spoločnosti 631 osôb, čo predstavuje pokles v súčasnosti o 20 percent zamestnancov,“ priblížila hovorkyňa letiska Veronika Demovičová.
Počet vybavených cestujúcich poklesne z 2,3 milióna v roku 2019 na približne 1 milión cestujúcich odhadom vybavených v roku 2022, čo bude pokles o 60 percent.