Ľudí pritom najviac trápia poškodené cesty a chodníky, neporiadok či znečistené životné prostredie. Nové vedenie hlavného mesta sa spolu s tímom portálu odkazprestarostu.sk snaží nastaviť pravidlá a ciele spolupráce. Radnica chce s obyvateľmi lepšie komunikovať a riešiť aj staršie podnety z minulosti.
Vedenie Bratislavy chce do riešenia podnetov z internetového portálu www.odkazprestarostu.sk zapojiť aj mestské organizácie. K špecifickým podnetom od občanov by sa tak mohli vyjadriť a riešiť ich priamo napríklad Mestské lesy, Dopravný podnik Bratislava či Správa telovýchovných a rekreačných zariadení.
Podľa Skokanovej radnica už začiatkom roka prisľúbila zmenu v spolupráci s portálom www.odkazprestarostu.sk, v minulosti vraj bola komunikácia magistrátu s portálom slabšia.
„Nové vedenie už začiatkom roka prisľúbilo zmenu, prvé výsledky sú už viditeľné,“ informuje Skokanová s tým, že reakčný čas na podnet sa skrátil z 24 dní na šesť. Magistrát navyše rozšíril aj tím, ktorý sa venuje riešeniu podnetov od občanov.
Podľa Skokanovej sa vracajú aj k starším oznámeniam a dodatočne na ne reagujú. Výzvou však podľa nej je, či magistrát dokáže zabezpečiť aj ich riešenie. Portál je pritom vraj medzi ľuďmi čoraz obľúbenejší, za minulý rok ho navštívilo takmer 1 200 užívateľov, ktorí pridali vyše 3 000 podnetov týkajúcich sa Bratislavy.
„Aj tieto čísla svedčia o tom, že portál odkazprestarostu.sk má v Bratislave svoje opodstatnenie. Budeme robiť všetko pre to, aby občania, ktorí sa takýmto spôsobom na nás obrátia, dostali relevantnú odpoveď v čo najkratšom čase,“ vyjadril sa primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Portál odkazprestarostu.sk rieši aktuálne problémy obyvateľov, no pomáha ľuďom zorientovať sa aj v kompetenciách samosprávy. Pod každým podnetom je totiž zverejnená komunikácia medzi samosprávou a obyvateľmi, ale aj medzi samosprávami a ďalšími subjektmi, ktoré do riešenia problémov obyvateľov vstupujú.
„Obyvatelia neraz nemajú vedomosť o tom, kto je kompetentný ich problém riešiť, kedy ešte môže zasiahnuť samospráva a kedy už túto možnosť nemá. Zverejnením komunikácie medzi úradníkom a obyvateľom sa o konkrétnom probléme a jeho možných riešeniach dozvedia ďalšie stovky obyvateľov. Prehľadne a bez námahy tak môžu nájsť odpovede na svoje otázky,“ hodnotí Jakub Kmeť z Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť, ktorý portál prevádzkuje.