Mesto a DPB majú nové weby, za nový vzhľad zaplatili 140-tisíc eur

Web bratislava.jpg
bratislava.sk

Hlavné mesto a Dopravný podnik Bratislavy (DPB) majú od štvrtka nový vzhľad. Premena dvoch webov stála 140-tisíc eur. Nové stránky majú byť užívateľsky prístupnejšie a umožniť rýchlejšie a ľahšie vyhľadávanie informácií.

Ako sa vyjadril primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, zámerom novej mestskej stránky je otvorenosť a transparentnosť. „Občania sa sťažovali, že na starej stránke sa informácie ťažko vyhľadávajú, zdali sa im nedostupné, nepodporovali najnovšie technológie. Všetky tieto poznatky sme zapracovali a pretavili do nového webu. Ľudia sa na novej stránke dostanú lepšie, rýchlejšie a jednoduchšie k potrebným informáciám. Nový web je zároveň platformou, ktorá podporuje ľahké sťahovanie open dát,“ povedal.

Mesto chce zverejňovať viac informácií z kľúčových oblastí mesta, ako sú doprava, osvetlenie či kvalita životného prostredia. Chce tiež informovať o procesoch na magistráte, aby si ľudia vedeli dohľadať, v akom stave je ich žiadosť.

Štyri sekcie

V hornej časti nového webu mesta sa nachádzajú štyri sekcie – chcem vedieť, chcem vybaviť, chcem sa zabaviť a chcem spoznať. Návštevníkom to má uľahčiť vyhľadávanie. Webová stránka je zatiaľ len v slovenčine, pripravuje sa však aj anglická verzia.

Nová stránka DPB

Webová stránka DPB prešla zmenou tiež. V jej hornej časti sú zvýraznené sekcie – chcem vyhľadať spojenia MHD, cestovné lístky, chcem kúpiť električenku či chcem si stiahnuť mobilnú aplikáciu. Taktiež sú tam informácie o aktuálnych zmenách a obmedzeniach v MHD.

Predošlé verzie webstránky mesta a DPB boli z roku 2005 a nevyhovovali už aktuálnym štandardom a potrebám mesta. Nové weby spĺňajú aktuálne technické štandardy, majú jednoduchšiu štruktúru a umožňujú užívateľom rýchly prístup k potrebným a aktuálnym informáciám.

Odpoveď mesta

Mesto sme požiadali o vyjadrenie ohľadom výberu zhotoviteľa, ceny a prečo považuje toto riešenie za výhodnejšie ako pártisícové. Tu je odpoveď:

Zhotoviteľ stránky firma Millenium vyhrala verejné obstarávanie. V rámci zmluvy firma zabezpečila:

  • migráciu dát z aktuálneho webového portálu hlavného mesta a DPB na nové webstránky,
  • prevádzku na externých serveroch pre obe webstránky,
  • údržbu a technickú podporu, webhosting a prevádzku diela na oboch webstránkach na 48 mesiacov.

Hlavné vylepšenia webu oproti tomu minulému?

  • Moderný, jednoduchý responzívny dizajn, ktorý sa zobrazuje na rôznych rozlíšeniach a typoch zariadení korektne – či už je to PC, notebook, mobil alebo tablet.
  • Jednotné CMS (Content Management System) na správu obsahu.
  • Prístupnosť a dodržiavanie štandardov podľa aktuálneho zákona o informačných systémoch verejnej správy (vrátane verzie/prístupu pre slabozrakých).
  • Integrácie na informačné systémy MAG – integrácia s registratúrnym systémom pre potreby zverejňovania záznamov na úradnej tabuli, integrácia s active directory MAG pre potreby zverejňovania organizačnej štruktúry MAG a kontaktov na zamestnancov.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk