Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Triblavina ndsas.jpeg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
ilustračné: ndsas.sk
21. marca 2018 Správy BratislavaNovinky z Bratislavy od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2018 Diskusia()

Ministerstvo vydalo stavebné povolenie na zmenu stavby križovatky Triblavina na D1

Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) vydalo po takmer troch rokoch stavebné povolenie na zmenu stavby pred dokončením pre križovatku Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava – Senec. Ako v stredu informovalo Občianske združenie (OZ) Triblavina, diaľnica sa tak má rozšíriť definitívne ako štvorprúdová bez kolektorových komunikácií pre obsluhu okolitých obcí. Aktivisti chcú využiť všetky právne prostriedky na to, aby tento proces zvrátili a očakávajú, že rovnako sa zachovajú Bratislavský samosprávny kraj (BSK) a okolité obce.

„Ministerstvo dopravy tak urobilo napriek tomu, že proces zmeny je protiprávny, je v rozpore z územným plánom BSK a je v rozpore s verejným záujmom. Minister dopravy Árpád Érsek a minister životného prostredia László Sólymos zo strany Most Híd tak dali prednosť developerovi s prepojením na Viktora Stromčeka pred občanmi,“ uviedol predseda OZ Triblavina Milan Grožaj. Tejto kauze a pozadiu spoločnosti Starland sa podľa združenia venovali aj novinári Ján Kuciak a Veronika Šmiralová z portálu Aktuality.sk.

Ignorovanie argumentov

Ministri podľa združenia ignorovali vážne argumenty o dopade takéhoto rozhodnutia na život a zdravie obyvateľov v tomto regióne. „Nebrali do úvahy argument, že budúci plánovaný privádzač na diaľnicu povedie okolo novej školy v Chorvátskom Grobe, ani to, že cesta na Senec nie je rozšírená na štvorpruh a križovatka Triblavina bude začínať a končiť na pozemkoch súkromnej firmy. Minister dopravy takto rozhodol napriek tomu, že nepriniesol novú, plnohodnotnú alternatívu, ktorá by v plnom rozsahu nahradila pôvodné kvalitné dopravné riešene,“ upozornil Grožaj.

Šéf rezortu dopravy mal podľa neho na odborné argumenty reagovať slovami „občania sa tam nemali sťahovať“ alebo „treba tu vyhlásiť stavebnú uzáveru“. „Rozhodoval v rozpore so sľubom, ktorý zložil do rúk prezidenta, že bude plniť svoje povinnosti v záujme občanov,“ dodal Grožaj.

Stavať už tento rok?

Ministerstvo dopravy a výstavby očakáva, že výstavba mimoúrovňovej križovatky Triblavina po získaní stavebného povolenia pre zmenu stavby pred dokončením by mala byť obnovená predbežne v tomto roku a trvať by mala do leta 2020. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS), s rezortom dopravy zároveň pripravujú rozšírenie diaľnice D1 z Bratislavy po križovatku Triblavina, resp. križovatku Blatné na štyri pruhy v každom smere bez súbežných komunikácií, tzv. kolektorov.

„Veľmi ťažko sa nám hovoria termíny kvôli komplikáciám v schvaľovacích procesoch. Rádovo sa hýbeme niekde po roku 2020,“ povedal generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií na ministerstve dopravy Peter Varga 13. marca po zasadnutí komisie pre dopravu, výstavbu a cestovný ruchu pri Výbore Národnej rady SR pre hospodárske záležitosti.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X