Paneurópska vysoká škola (PEVŠ) a mediálna spoločnosť News and Media Holding podpísali memorandum o spolupráci. Zaväzujú sa v ňom vzájomne spolupracovať pri výchove novinárov. Cieľom tohto spoločného projektu je nájsť a získať žurnalistov s potenciálom na odborný a profesijný rast už z radov študentov.
Informovala o tom Katarína Holetzová z komunikačného odboru Paneurópskej vysokej školy. Projekt budú uskutočňovať na Fakulte masmédií PEVŠ v Bratislave. Počas letného semestra akademického roka 2016/2017 a zimného semestra 2017/2018 sa News and Media Holding zaviazala v každom semestri poskytnúť cyklus šiestich prednášok, prezentácií či seminárov. Konajú sa v prvom ročníku v rámci predmetu Mediálna tvorba II. a pokračujú v druhom ročníku.
Ako informuje Holetzová, spoločným cieľom je ponúknuť študentom nielen zaujímavé prednášky obohatené zážitkami a skúsenosťami z praxe, ale zároveň identifikovať v najschopnejších študentoch potenciál na budúcu spoluprácu. Spoločnosť News and Media Holding im prostredníctvom praxe umožní spoznať dennú prácu vo vydavateľstve, publikovať príspevky vo svojich periodikách a najšikovnejším ponúknu pracovnú zmluvu.
Vedúca ústavu mediálnych produkcií Fakulty masmédií PEVŠ Jana Žjak projekt hodnotí ako silný impulz na skvalitnenie vysokoškolského štúdia. „Na teoretických a praktických prednáškach sa často zameriavame na analýzu slovenských médií. Tento projekt umožní študentom nielen konfrontovať svoje otázky so šéfredaktormi, ale umožní im participovať v redakciách News and Media Holding a podieľať sa na tvorbe v profesionálnej redakcii mimo školy,“ uviedla Žjak.
Ako uvádza Paneurópska vysoká škola, do portfólia Mediálneho domu News and Media Holding patria printové tituly TREND, PLUS 7 DNÍ, Plus JEDEN DEŇ, Šarm, Emma, Zdravie či Báječná ŽENA. Okrem toho aj online tituly trend.sk, pluska.sk, aktualne.sk, medialne.sk či centrum.sk. Recipročne PEVŠ umožní okrem iného spoluprácu s Mediálnym centrom za zvýhodnených podmienok a ponúka tiež aktívnu popularizáciu News and Media Holding vo svojich online a offline kampaniach.