Parkovacia politika PAAS neprináša len poriadok v parkovaní, ale aj bezpečnejšie a pohodlnejšie ulice pre chodcov. Rozšírené chodníky, obmedzenie parkovania na kritických miestach a zóny 30 menia verejný priestor v prospech peších aj rodičov s deťmi. Aké konkrétne zmeny nastali a čo ešte mesto plánuje?
Parkovacia politika PAAS v Novom Meste priniesla nielen reguláciu parkovania, ale aj výrazné zlepšenie bezpečnosti a komfortu pre chodcov. Starosta mestskej časti zdôrazňuje, že cieľom je vytvoriť vyvážený systém, ktorý bude vyhovovať nielen vodičom, ale aj peším, cyklistom či rodičom s kočíkmi.
Jedným z najviditeľnejších príkladov pozitívnych zmien je priechod na Hálkovej ulici pri pohostinstve u Patkoša, kde odstránenie zaparkovaných áut zlepšilo rozhľadové pomery a znížilo riziko nehôd.
Zlepšenie bezpečnosti prinieslo aj zavedenie zón 30 v Ľudovej štvrti a na Zátiší, kde sa podarilo spomaliť dopravu. Na Hostinského sídlisku zas časť územia prešla na režim obytnej zóny, čo prispelo k bezpečnejšiemu pohybu detí v blízkosti materskej školy Letná.
Obyvatelia Nového Mesta si môžu všimnúť aj rozšírenie chodníkov na Hálkovej, Pluhovej či v rôznych častiach Ľudovej štvrte, kde boli v minulosti často blokované autami. To výrazne uľahčilo pohyb chodcom, najmä rodičom s kočíkmi a ľuďom s obmedzenou mobilitou. V okolí obchodného domu Slimák sa zas zredukovalo parkovanie, čo prinieslo lepšiu prehľadnosť a vyššiu bezpečnosť.
Dôležitou plánovanou zmenou je aj osadenie stĺpikov pri ZŠ Riazanská, ktoré zabránia výjazdu áut na Riazanskú ulicu. Tento krok má výrazne zvýšiť bezpečnosť detí a znížiť riziko kolíznych situácií v okolí školy.
Regulácia parkovania teda nie je len o parkovacích miestach, ale aj o zlepšení kvality života v meste. PAAS pomáha vytvárať bezpečnejší a funkčnejší verejný priestor, v ktorom majú miesto všetci – vodiči, chodci aj cyklisti.
Cieľom samosprávy je postupne prinášať ďalšie opatrenia, ktoré budú zohľadňovať potreby všetkých obyvateľov a zlepšovať celkovú dopravnú situáciu v Novom Meste.