Webovú platformu podnety.petrzalka.sk vytvorila samospráva celú vo vlastnej réžii.
Petržalka spustila nový online portál na podnety od obyvateľov. Ako informuje hovorkyňa mestskej časti Mária Halašková, web podnety.petrzalka.sk vytvorila samospráva celý vo vlastnej réžii. Do konca roka v ňom bude možné nájsť podnety zo všetkých ďalších platforiem.
Obyvatelia najväčšej mestskej časti majú možnosť nahlasovať podnety k čistote verejných priestranstiev, starostlivosti o zeleň, či iných verejných služieb aj osobne, telefonicky alebo e-mailom na podnety@petrzalka.sk.
„Obľúbeným nástrojom je aj online portál projektu Odkaz pre starostu, ktorý Petržalka využíva už od roku 2010 a cez ktorý prijala a odpovedala už na viac ako 5300 podnetov,“ uviedla Halašková. Od roku 2020 samospráve pribudla aj mobilná aplikácia Petržalka. Nahlasovanie podnetov je možné tiež cez sociálne siete a cez aplikáciu Whatsapp na čísle 0947 487 088.
Nový portál má ešte viac zefektívniť riešenie aktuálnych, ale aj dlhodobo zanedbaných podnetov. „V našom 150-tisícovom sídlisku denno-denne zbierame desiatky nových podnetov, z ktorých mnohé sa nás ani netýkajú. Veľkú časť pozemkov a majetku vlastní magistrát hlavného mesta, štátne alebo súkromné podniky, čo mnoho obyvateľov, prirodzene, nevie a potom nás často nevedomky obviňujú z nedostatočnej starostlivosti,“ vysvetľuje vedúci petržalského referátu komunikácie Jozef Rybár.
Nový portál bude zároveň slúžiť aj ako verejne dostupný informačný kanál, kde si môžu obyvatelia pozrieť, ktoré podnety sú riešené, v riešení, vyriešené alebo odstúpené na riešenie inej inštitúcií.
„Výhodou portálu je združenie všetkých podnetov pod jednu strechu, ich jednoduché nahlasovanie cez krátky formulár aj s možnosťou priloženia fotografií a určením adresného bodu na interaktívnej mape, no najmä ich rýchlejšie procesné spracovanie,“ dodáva Rybár.