Divadlo Nová scéna otvorí v piatok 69. sezónu premiérou kultového muzikálu Willyho Russella Pokrvní bratia. Diváci mohli inscenáciu na doskách Novej scény uzrieť už pred 22 rokmi v réžii zosnulého Jozefa Bednárika. Tentoraz sa o nové naštudovanie postaral režisér Ľubomír Paulovič, ktorý vsadil nielen na skúsených hercov, ale predovšetkým na mladé talenty.
„Muzikál Pokrvní bratia je titul ako vyšitý pre súbor Novej scény. Jednak je to veľmi príťažlivý príbeh s výbornou hudbou a piesňami a potom sú tu všestranne zdatní herci – najmä tí mladí, o ktorých tento muzikál vlastne je,“ povedal Paulovič na tlačovej konferencii.
Muzikál rozpráva príbeh dvoch bratov dvojičiek Mickeyho a Eddieho, ktoré musela matka hneď po narodení rozdeliť, aby sa dokázala postarať o svoje ostatné deti. V nádeji na lepší život dala jedného z chlapcov na výchovu do bohatej bezdetnej rodiny svojho zamestnávateľa.
Eddie vyrastal v materiálnom blahobyte a dostalo sa mu dobrého vzdelania, kým Mickey, ktorý zostal s matkou a ďalšími súrodencami, sa v biednych pomeroch potĺkal zo dňa na deň. Napriek tomu, že dvojičky vyrastali v odlišnom sociálnom prostredí, osud ich napokon spojí a stanú sa z nich najlepší priatelia, ktorí zažívajú lásku k tej istej žene.
Do hlavných úloh bratov dvojčiat obsadil režisér Dávida Hartla v alternácii s Lukášom Pištom a Dáriusa Kočiho v alternácii s Vladislavom Plevčíkom. V role matky Johnstonovej sa na striedačku predstavia Mirka Partlová a Janka Lieskovská. Rovnaké postavy si po 22 rokoch zahrajú Štefan Kožka ako rozprávač a Lucia Vráblicová v postave bohatej náhradnej matky Lyonsovej.
Tvorcovia muzikálu veria, že dojímavý príbeh o vernom priateľstve a láske pritiahne nielen staršiu generáciu, ale dotkne sa i mladých divákov.
„Načasovanie hry je ideálne. Osudy ľudí žijúcich bez práce, veľké sociálne rozdiely a existenčná neistota je totiž stále aktuálna,“ poznamenal Paulovič.
„V čase, keď tento muzikál uviedol na Novej scéne Bednárik, sa sociálne, sociálno-politické a ekonomické rozdiely len začínali vytvárať. Prechádzali sme vtedy z akej-takej stability do trhového mechanizmu a ono sa to vlastne prejavuje do veľkej miery až teraz, s odstupom tých rokov. A to som chcel v aktuálnej inscenácii znázorniť a zvýrazniť,“ dodal režisér.