V Petržalke narastá frustrácia z poštových služieb. Mnohí obyvatelia sa sťažujú na nedoručené zásielky a poštárov, ktorí údajne ani nezaklopú na dvere. Diskusia na sociálnych sieťach odhaľuje množstvo podobných skúseností. Čo na to pošta?
Petržalka sa stáva miestom, kde obyvatelia čoraz častejšie prejavujú nespokojnosť s poštovými službami. V jednej z diskusných skupín na sociálnej sieti sa objavila sťažnosť od obyvateľky, ktorá sa pýtala, či je v Bratislave bežné, že poštári nevyužívajú zvončeky ani sa nesnažia doručiť zásielky.
„Minule žltý lístok, pričom zvonček funkčný a trčím doma. Dnes od rána sledujem stav, zrazu vraj adresát neznámy a posielajú naspäť…. Ale kurnik to tel. číslo nemám uvedené pre parádu,“ uviedla nespokojná zákazníčka. Jej balík bol dokonca označený ako „adresát neznámy“ a vrátený späť.
Ďalší užívatelia sa pridali do diskusie, mnohí z nich zdieľali podobné skúsenosti. Podľa niektorých poštári už dávno prestali nosiť balíky a jednoducho nechávajú len oznamy v schránkach.
„Poštári nemajú služobné telefóny, a tým pádom nie sú povinní telefonovať,“ napísal jeden z komentujúcich, pričom poukazoval aj na povinnosť mať riadne označenú schránku. Iní sa však sťažovali, že aj pri správne označených schránkach či zvončekoch pošta nezazvoní a rovno nechá oznámenie.
Frustrácia obyvateľov je evidentná. Niektorí spomínajú, že poštári nosia žlté lístky už vypísané vopred. Aj keď niektorí rozumejú náročnosti práce poštových doručovateľov, očakávajú, že služba, za ktorú si zaplatili, bude poskytnutá v plnom rozsahu.
„Keď mi to poštár spravil prvý raz (bol som doma, nechal žltý lístok v schránke), tak som kontaktoval telefonicky poštu, posťažoval sa a priniesol to osobne ešte ten deň,“ spomína jeden z diskutujúcich, ktorý sa postavil proti tomu, aby sa služba poskytovala len čiastočne.
„Keď odosielam balík/listovú zásielku, tak platím službu, ktorú očakávam že Pošta zrealizuje. A nie, že sa niekomu nechce voziť balíky/zásielky. lebo ľudia „asi nebudú doma“. Ak odosielateľ zaplatil doručenie k dverám, tak je služba povinná to zabezpečiť,“ dodáva.
Hoci niektorí obhajujú poštárov a tvrdia, že doručovanie balíkov nie je ich hlavnou náplňou práce, väčšina očakáva, že služba bude poskytovaná profesionálne. Tento problém jasne ukazuje, že kvalita poštových služieb je v hlavnom meste stále horúcou témou.
„Pre objektívne preverenie údajov Vás poprosíme o doplnenie podacích čísiel zásielok, pri ktorých vznikol problém pri doručení,“ odpovedalo nám zákaznícke centrum Slovenskej pošty.