Vodiči už 35 rokov jazdia po Prístavnom moste v Bratislave, ktorý je súčasťou diaľnice D1.
Ide o most z najvýchodnejšej časti bratislavského povodia rieky Dunaj, po ktorom denne prejde v priemere až 112-tisíc vozidiel. Hlavný oceľový mostný objekt Prístavného mosta je dlhý 457,8 metrov a nadväzujúce estakády majú 843,6 metrov.
Prístavný most uviedli do prevádzky ešte v 80. rokov 20. storočia, najskôr pravý most v decembri 1983 a následne ľavý v roku 1985. Diaľnično-železničný most bol prvou stavbou diaľničného ťahu D61 Bratislava – Trenčín na území hlavného mesta vtedajšej Slovenskej socialistickej republiky. Tento ťah začínal v Petržalke, križovatkou s diaľnicou D2 Brno – Bratislava – Maďarská ľudová republika a v dĺžke dva kilometre išiel súbežne s tokom Dunaja.
Výstavba dvojpodlažného mosta vôbec nebola jednoduchá. Najnáročnejšie bolo zakladanie piliera číslo 2 v koryte Dunaja, kde bolo treba vybudovať umelý ostrov o rozmeroch 70 x 35 metrov. Ten bol chránený dvoma radmi trojmetrových prefabrikátov v tvare obráteného T a kamenným násypom. Na spojenie brehu Dunaja s ostrovom robotníci použili 90 metrový oceľový most s nosnosťou 60 ton.
Prístavný most odľahčí dobudovanie nového
V minulosti ho nazývali aj Most Hrdinov Dukly. V súčasnosti mu nepovieme inak ako Prístavný most. Zaujímavý je najmä tým, že je jediným mostom, na ktorom je železnica aj diaľnica a dlhodobo patrí k najvyťaženejším úsekom v rámci celého Slovenska.
V pracovných dňoch po ňom prejde v priemere približne až 112-tisíc vozidiel za 24 hodín, čo ho radí medzi najviac vyťažené diaľničné úseky na Slovensku. K jeho čiastočnému odľahčeniu dôjde po dobudovaní šiesteho mosta cez Dunaj a dokončení nultého okruhu Bratislavy.