Robia dodatočné testy materiálov použitých na stavbe D4 a R7 v okolí Bratislavy

výstavba diaľnice
ilustračné: SITA

Ministerstvo dopravy a výstavby uviedlo, že výsledky bude možné zverejniť po definitívnom ukončení testovania. 

Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) potvrdilo, že už robia dodatočné testy vzoriek použitých materiálov na stavbe diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. „Výsledky bude možné zverejniť po definitívnom ukončení testovania. Aby bolo možné vyjadriť sa k ďalším krokom, je nutné počkať na výsledky testov,“ uviedol rezort dopravy pre agentúru SITA. Riziko výstavby je podľa ministerstva v prípade PPP projektu plne prenesené na koncesionára a prípadné zvýšené nároky spôsobené touto situáciou sa nepremietnu do ceny pre štát.

Ministerstvo dopravy bude tiež plne spolupracovať pri poslaneckom prieskume na stavbe D4 a R7. „Rovnako poslancom poskytne všetky požadované dokumenty, ktoré má k dispozícii,“ informoval ďalej agentúru SITA rezort dopravy. Zároveň akceptuje nedávne rozhodnutie parlamentného výboru pre hospodárske záležitosti o uskutočnení poslaneckého prieskumu na stavbe D4 a R7. Prieskum by sa mal uskutočniť 4. júna, prípadne v inom vhodnom termíne, najneskôr do 17. júna. Poslanci sa oboznámia so situáciou na stavbe D4 a R7 na základe iniciatívy poslanca Národnej rady SR a tímlídra strany Sloboda a Solidarita pre dopravu Miroslava Ivana, ktorý bude prieskum viesť.

Rezort dopravy ešte v polovici mája informoval, že zemina v násypoch budovanej D4 a R7 neohrozuje zdravie ľudí, ale testy potvrdili aj použitie materiálov v rozpore so stavebnými predpismi. „Aby bolo možné tieto výsledky potvrdiť s definitívnou platnosťou, a zároveň, aby bolo možné určiť rozsah problému, je nutné urobiť dodatočné odbery vzoriek a ďalšie testy,“ uviedla vtedy hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.

Podozreniami sa zaoberá aj polícia

Podľa ministra dopravy a výstavby Árpáda Érseka (Most-Híd) napriek tomu, že sa nepotvrdilo ohrozenie zdravia ľudí alebo vodných živočíchov, sa bude situácia ešte dôkladnejšie preverovať. „Ak sa potvrdia podozrenia, ktoré máme, že materiál použitý v násypoch nebol ten, čo je dovolený, bude ho musieť koncesionár na vlastné náklady odniesť a použiť nový,“ upozornil minister. Okrem podrobnejších testov inicioval rezort dopravy aj kontroly Inšpekcie ministerstva životného prostredia a Štátneho stavebného dozoru. Úzko pritom spolupracuje s políciou, ktorá sa týmito podozreniami tiež zaoberá. Po dokončení dodatočných testov bude podľa rezortu možné zverejniť hodnotiacu správu.

Minister dopravy a výstavby má podľa uznesenia hospodárskeho výboru zabezpečiť prijatie poslancov a vytvoriť vhodné podmienky pre úspešné vykonanie poslaneckého prieskumu na mieste výstavby D4 a R7. Zároveň má zabezpečiť účasť koncesionára projektu Zero Bypass Limited, zúčastniť sa majú aj zhotoviteľ projektu D4R7 Construction, s. r. o., ako aj stavebný dozor a technický zástupca poverený ministerstvom kontrolou stavby. Érsek mal tiež zaslať všetky správy o postupe prác, vypracované nezávislým dozorom na D4 a R7 na základe koncesnej zmluvy do 27. mája a má tiež predložiť aj výsledky overovacích skúšok počas prieskumu.

Ministerka vnútra Denisa Saková má zas zabezpečiť účasť zástupcov okresných úradov, ktorí vykonávajú štátnu správu v oblasti nakladania s odpadmi a štátnu vodnú správu na projekte D4/R7.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk