Na projekte výstavby a prevádzky bratislavského obchvatu na diaľnici D4 a priľahlej rýchlostnej cesty R7 formou PPP podľa ministerstva dopravy štát za tridsať rokov ušetrí na splátkach po zohľadnení inflácie 127 miliónov eur.
Pôvodná vysúťažená cena 1,891 miliardy eur sa tak môže znížiť na 1,764 miliardy eur. Základná ročná platba po odovzdaní úsekov do užívania sa znížila z 56,72 milióna eur na 52,8 milióna eur, teda o 3,9 mil. eur. Vyplýva to z finančného uzatvorenia projektu, ktoré v stredu dosiahla koncesionárska spoločnosť Zero Bypass Limited.
Lepšie podmienky umožnila priaznivá finančná situácia na trhoch. „Podarilo sa nám využiť finančnú situáciu na európskych trhoch v náš prospech. Celý projekt sa nám podarilo zlacniť o 127 miliónov eur, ktoré vieme spolu s ministerstvom financií použiť na ďalší rozvoj infraštruktúry,“ povedal na brífingu minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely. „V tejto chvíli nezostáva nič iné, už len rozbehnúť celý projekt s výstavbou a je to na realizátorovi,“ dodal.
Štát súhlasil so sadzbami pôžičky pre koncesionára od bánk a medzinárodných inštitúcií na výstavbu D4 a R7 v dĺžke 59 kilometrov. Na finančné uzatvorenie projektu stačilo necelých päť týždňov namiesto plánovaných dvanástich. Okrem komerčných bánk poskytnú úvery aj Európska investičná banka (EIB) a Európska banka pre obnovu a rozvoj. EIB podporí projekt sumou 426 miliónov eur. Účasť na projekte verejno-súkromného partnerstva bude banka financovať z prostriedkov Európskeho fondu pre strategické investície.
Z domácich inštitúcií projekt podporí Slovenský investičný holding. Postupne sa tak môžu začať prípravné práce na úsekoch s platným stavebným povolením, najmä na R7 medzi Bratislavou a Holicami.