Tehotná žena sa posťažovala na správanie revízora v MHD: Cítila sa ponížená, aj keď mala byť v práve

Elektricka do petrzalky.jpg
Foto : ilustračné, bratislava.sk

Bratislavskou hromadnou dopravou otriasla ďalšia sťažnosť cestujúcej, ktorá tvrdí, že napriek platnej električenke sa stala terčom arogancie revízora. Celý incident sa odohral v preplnenej električke, kde mala byť budúca mamička pred cestujúcimi zosmiešňovaná a opakovane vyzývaná na zaplatenie pokuty, hoci mala všetky potrebné doklady.

V bratislavskej MHD sa opäť ozývajú hlasy nespokojných cestujúcich. Najnovší prípad sa týka tehotnej ženy, ktorá sa stala obeťou nepríjemného incidentu počas kontroly cestovných lístkov. Podľa jej slov mala platnú električenku, zakúpenú na novú bankovú kartu po zmene banky.Posťažovala sa v známej skupine Revízori Bratislava.

V čase kontroly bol ešte posledný deň platnosti starej električenky, ktorú mala stále v druhej karte. Napriek tomu, že predložila obe karty a aj emaily z Dopravného podniku Bratislava potvrdzujúce nákup cestovných lístkov, revízor jej údajne odmietol situáciu uznať a začal ju verejne zosmiešňovať.

Incident sa odohral v električke číslo 9 medzi Blumentálom a Trnavským mýtom. Podľa výpovede cestujúcej išlo o plešatého muža so šiltovkou a okuliarmi, ktorý je vraj známy svojím nevyberaným správaním. Cestujúca uviedla, že revízor opakovane spochybňoval platnosť jej lístkov, bagatelizoval predložené doklady a namiesto riešenia situácie sa jej údajne posmieval. Mal dokonca poznamenať, že „má dve karty, ale ani jedna nie je výherná“.

Situácia trvala približne desať minút pred očami ostatných pasažierov. Žena v pokročilom štádiu tehotenstva tvrdí, že aj napriek svojmu zjavne viditeľnému zdravotnému stavu neprejavil revízor žiadnu empatiu. Pokutu odmietla zaplatiť, trvala na tom, že si lístok riadne zakúpila. Revízor po čase napokon podľa jej slov bez slova odišiel.

Na sociálnych sieťach sa následne rozprúdila búrlivá diskusia. Ľudia v komentároch potvrdzovali podobné negatívne skúsenosti s revízormi v Bratislave. Mnohí sa zhodli, že podobné správanie nie je výnimočné.

Objavili sa rady, aby si cestujúca podala oficiálnu sťažnosť na Dopravný podnik. Iní však tvrdia, že je to zbytočné, pretože aj samotné sťažnosti sú podľa nich vybavované formálne a bez viditeľných následkov.

Diskusia tiež otvorila tému fungovania kontrolného systému v MHD. Viacerí komentátori upozorňovali, že vozidlá sú monitorované kamerami a každý rozhovor s revízorom by mal byť zaznamenaný. Iní však spochybňujú, či sa tieto záznamy skutočne používajú na objektívne posúdenie sťažností.

Dopravný podnik reaguje

Dopravný podnik Bratislava tiež reagoval. Doplnil, že ich revízori sú pravidelne školení v oblasti profesionálnej komunikácie a primeraného prístupu k cestujúcim. Svoju prácu majú vykonávať odborne, slušne a s rešpektom, pričom sa musia držať platných pravidiel.

DPB tiež dodáva: Počas revízie nemajú žiaľ technickú možnosť overiť pravosť e-mailov alebo príloh. Ak cestujúci nepreukáže platný cestovný doklad priamo pri kontrole, revízor je povinný pristúpiť k uloženiu pokuty.

Zaznamenávame aj sťažnosti od cestujúcich, ktorým bola pokuta udelená – tieto podnety, hoci sú často pochopiteľne podané vo vypätých emóciách, nesmerujú na správanie revízora, ale na samotné rozhodnutie o udelení pokuty. Všetky podnety, ktoré obdržíme, následne individuálne vyhodnocujeme. Zároveň považujeme za dôležité zdôrazniť, že z každej kontroly sa ukladá zvukový záznam, ktorý slúži ako dôležitý nástroj pri preverovaní akýchkoľvek sťažností.

V prípade, že má cestujúci podozrenie na nevhodné správanie konkrétneho pracovníka, odporúčame nám podnet zaslať spolu s čo najpresnejšími informáciami, akými sú dátum, čas, číslo linky a smer jazdy. Rovnako je možné v  danom momente využiť aj našu infolinku.  Iba tak dokážeme situáciu alebo sťažnosť objektívne posúdiť.“

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk