Motoristi budú môcť počas prác prechádzať v oboch smeroch dvoma jazdnými pruhmi.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začína po rozšírení vozovky D2 s opravou mosta Lamač v Bratislave. Ako informuje hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková, ako prvé realizovali frézovanie vozovkových vrstiev.
Tento rok opravujú ľavý most v smere z Bratislavy do Malaciek. Ešte predtým NDS rozšírila diaľničnú vozovku za mostom, aby mohli autá počas opravy mosta jazdiť v dvoch pruhoch v oboch smeroch.
„Vďaka tomu očakávame len minimálne komplikácie pre motoristov,“ uviedla hovorkyňa NDS. Obnova mosta potrvá do 31. augusta.
Nonstop opravy
Motoristi budú môcť počas prác prechádzať v oboch smeroch dvoma jazdnými pruhmi. Vo vnútorných jazdných pruhoch bude povolená jazda vozidiel, ktorých celková šírka nepresahuje dva metre.
Most budú opravovať v nonstop režime v závislosti od technologických postupov, a to najmä počas výluk ŽSR pri vykonávaní sanačných prác na spodnej stavbe a nosnej konštrukcii, ako aj počas betónovania spriahajúcej dosky.
„Dokopy na rozširovaní vozovky a samotnej oprave mosta pracuje približne 30 pracovníkov a využívame pri tom 15 mechanizmov,“ priblížila NDS.
Výluky na železničnej trati
Z technologického hľadiska je na oprave mosta najzložitejším úkonom odstránenie starých železobetónových prekážok nad elektrickým vedením ŽSR.
„Tie slúžia na ochranu pred priamym dotykom so živými časťami trolejového vedenia. Tieto práce si vyžiadajú aj výluku na železničnej trati,“ vysvetľujú diaľničiari.
Rozšírenie vozovky
S prvou etapou prác začala NDS v máji. V rámci nej rozšírili vozovku za mostom, čo by malo predísť dopravným zápcham počas opravy samotného ľavého mosta. „Bude to mať aj trvalý efekt. Rozšírenie vozovky teda prinesie dva benefity,“ konštatuje NDS.
Ako dodáva, okrem zachovania počtu jazdných pruhov počas opravy ľavého mosta (dva jazdné pruhy v smere do Malaciek a dva jazdné pruhy v smere do tunela Sitina) je benefitom tiež trvalé predĺženie pripájacieho pruh z cesty II/505 od Borov na D2 v smere do Bratislavy.
V nasledujúcom týždni do 26. júna sú naplánované práce ako aktivácia zariadenia staveniska, frézovanie asfaltových vozovkových vrstiev, sanácia spodnej stavby a podhľadu nosnej konštrukcie, odstránenie oceľového zvodidla, prekládka káblov na strednej rímse, búranie mostného zvršku, ríms, vyrovnávajúceho betónu, odvodňovačov, DMZ, montáž debnenia ríms a podpernej konštrukcie pre prekládku VN káblov a demontáž pôvodných protidotykových zábran.