V hre je niekoľko možností. Mohol by vyrásť na Vavilovovej alebo Jungmannovej ulici.
Výstavba nových parkovacích domov zažíva v Bratislave boom. Ich výstavba je naplánovaná v kritických lokalitách, kde je parkovanie dlhodobý problém. Majú uľahčiť život miestnym obyvateľom s autom.
Unikátne identifikátory
O novom parkovacom dome sa uvažuje na Vavilovovej ulici alebo Jungmannovej ulici. Petržalka chce zapojiť do rozhodovania všetkých 2425 miestnych obyvateľov.
Zahlasovať budú môcť všetci s trvalým pobytom v Petržalke a vekom nad 18 rokov. Unikátne identifikátory si nájdu obyvatelia v poštovej schránke najneskôr do piatka 15. októbra.
Po obdržaní identifikátora budú môcť zahlasovať online na tomto linku. Presný návod, ako postupovať pri hlasovaní nájdete v tomto odkaze. Nižšie vám predstavíme štyri návrhy petržalského parkovacieho domu.
Parkovací dom na Vavilovovej
Výstavba tohto návrhu by priniesla 163 nových parkovacích miest. Ukrojiť by sa však muselo z verejných miest – zo 67 by ostalo iba 22 miest.
Samotný garážový dom by mal mať štyri poschodia. Jeho súčasťou by boli automatické vstupné brány či kamerový systém napojený na políciu a SBS službu. Na streche sa počíta s vysadením zelene.
Medzi nevýhody patrí tesná blízkosť k oknám bytového domu na Vavilovovej ulici č. 16. Výstavba by priniesla na ulici ešte hustejšiu dopravu.
Parkovací dom na Jungmannovej (2 návrhy)
Na Jungmannovej ulici by mohol taktiež pribudnúť dom na parkovanie. Na výber sú dva návrhy. Prvé riešenie by bolo pod úrovňou okien bytov na 1. poschodí.
Výstavba by priniesla 300 nových parkovacích miest,pričom by sa zachovalo 105 prízemných verejných miest. Výhodou je tiež fakt, že garážový dom by bol viac vzdialený od najbližších bytov.
Na druhú stranu by parkovací dom prekážal vo výhľade z prízemia bytovky na ulici a vzhľad stavby by nenadväzoval na okolitú architektúru.
Druhé riešenie by prinieslo parkovací dom pod úrovňou okien bytov na 2. poschodí bytovky. Počet miest na parkovanie by sa zvýšil na 400 a 105 prízemných verejných miest by investor ponechal. Stavba by bola taktiež viac vzdialená od okien bytov. Nevýhody sú rovnaké ako pri prvom riešení.
Nesúhlas s parkovacím domom
Medzi obyvateľmi sa pravdepodobne nájdu i odporcovia parkovacieho domu, ktorí preferujú sídlisko bez akýchkoľvek ďalších zásahov. Petržalka myslela aj na túto možnosť a ľudia môžu zahlasovať proti výstavbe.
Ak by sa začiatok Petržalky ponechal bez parkovacieho domu, zachová sa pôvodný štýl miestnej architektúry a voľná plocha môže slúžiť na iný účel.
Problém s parkovaním by to však v lokalite nevyriešilo. Nepribudli by žiadne nové miesta. Petržalka na svojom webe uvádza, že ak by vyhrala táto možnosť, mohol by hroziť súdny spor a náhrada škody investorovi za prípadnú nerealizáciu stavby parkovacieho domu na Vavilovovej ulici.