Záhorská Bystrica žiadala Magistrát hlavného mesta o posilnenie MHD v mestskej časti niekoľko rokov.
Obyvateľom chýbalo hlavne prepojenie Záhorskej Bystrice na Dúbravku. Po dlhých rokovaniach nakoniec hlavné mesto zriadilo novú linku číslo 36 na štvormesačnú skúšobnú dobu. Počas tohto obdobia sa malo otestovať, či má nová linka opodstatnenie. Po skončení skúšobnej doby došlo k rozhodnutiu, že linka číslo 36 v Záhorskej Bystrici zostáva.
Novú linku využívajú obyvatelia Záhorskej Bystrice, ktorí sa chcú prepraviť cez Bory Mall až do Dúbravky. Dôležitá je hlavne pre deti a mládež, ktorá v Dúbravke či v Karlovej Vsi chodí do školy. Dopravný podnik mesta Bratislavy vyhodnocoval vyťaženosť linky a to hlavne v ranných hodinách. Po ukončení skúšobnej doby preto inicioval starosta Záhorskej Bystrice Jozef Krúpa stretnutie s riaditeľom DPB Milanom Urbanom. Vyťaženosť linky číslo 36 bola v ranných hodinách viac ako 40 percentná, preto sa DPB rozhodol linku ponechať na dobu neurčitú.
„Počas prvých štyroch mesiacov, teda počas skúšobnej doby, platila naša mestská časť za novú linku sumu 15 000 eur,“ hovorí starosta Krúpa a pokračuje: „Aj toto bolo predmetom rokovania počas nášho stretnutia. Nakoľko linka číslo 36 dokázala svoje plné opodstatnenie, dohodli sme sa, že naša mestská časť nebude na novú linku ďalej doplácať.”
Krúpa navrhol zhustiť interval linky číslo 37
K fungovaniu novej linky sa mohli počas skúšobnej doby vyjadrovať aj obyvatelia Záhorskej Bystrice formou ankety. Prišlo niekoľko pripomienok či návrhov, viaceré boli konštruktívne. Medzi návrhmi zaznelo napríklad aj to, aby trasa linky viedla k podniku Technické sklo, v ktorom pracuje viacero obyvateľov Záhorskej Bystice. „Všetkým zmysluplným podnetom zo strany občanov sa budem venovať počas ďalších rokovaní s pánom Urbanom,” upresňuje Jozef Krúpa.
Na stretnutí sa hovorilo aj o existujúcej linke číslo 37, ktorá spája Záhorskú Bystricu s centrom mesta. Vzhľadom na zvyšujúci sa počet obyvateľov v mestskej časti by bolo vhodné zhustiť interval tejto linky, najmä v ranných hodinách, z 12 na 10 minút. „S dopravným podnikom sme sa dohodli, že urobí v priebehu februára prieskum vyťaženosti aj linky číslo 37. Na základe výsledku bude možné hovoriť o úprave trafikonu tejto linky,” dopĺňa Jozef Krúpa.