Bulvár Pribinova v hlavnom meste SR Bratislava, ktorý bude súčasťou nového centra Eurovea City, by mal byť priestor predovšetkým pre chodcov, tvrdí to barcelonská architektka a urbanistka Beth Galí.
Rozpracované koncepčné riešenie pohybu osôb a dopravných tokov v tejto lokalite so zameraním na bulvár Pribinova predstavila architektka na dnešnej tlačovej konferencii o novej mestskej štvrti pri Dunaji Eurovea City. „Definovanie toho, ako sa ľudia majú a budú v zóne pohybovať, je prvým a nevyhnutným krokom, ktorý predchádza finálnemu návrhu vzhľadu a formy verejných priestorov v zóne, až po detaily, akým je výber povrchov alebo mestského mobiliáru,“ vysvetľuje Beth Galí.
Podľa nej myšlienka „čím viac jazdných pruhov, tým menšia hustota áut v mestách“ sa ukázala ako nesprávna. Štvrť Eurovea City by chcela priblížiť k historickému centru Bratislavy a zmierniť cestnú prevádzku. Prevádzka zásobovacích áut a návštevníkov by podľa nej mala byť od konca bulváru prostredníctvom podzemných komunikácií, ktoré autá navedú priamo k parkoviskám. „To zmierni dopad cestnej prevádzky na pohyb po bulvári,“ spomenula. Budúca organizácia bulváru tvorí hlavnú os projektovanú na mestskej promenáde so stromovou alejou. Na juhu tvorí verejné priestranstvá na brehu Dunaja, na severnom konci tvorí ulice, ktoré vytvárajú prepojenie s historickým centrom Bratislavy.
V centrálnej lokalite Bratislavy vyrastá Eurovea City, ktorá má ambíciu naplniť predstavy o živote v meste Bratislavčanov aj návštevníkov hlavného mesta. „Našou filozofiou je, aj za pomoci zahraničných odborníkov, vytvoriť kvalitný mestský priestor, ktorý si potom osvoja ľudia a zaplnia ho svojimi aktivitami,“ vysvetľuje Peter Korbačka zo spoločnosti J&T Real Estate, ktorá je developerom novej štvrte.
Eurovea City predstavuje nábrežnú štvrť, ktorej súčasťou sú existujúce projekty Eurovea, Tower 115 a Panorama City a po dokončení sa do nej zapoja aj Eurovea 2 a všetky administratívne budovy Panorama Business. Po dokončení pribudnú nielen byty, kancelárie a obchody, ale aj kongresové priestory, ďalšie dve námestia, parky a športoviská. Dominantou štvrte by mal byť prvý mrakodrap na Slovensku a ak sa naplní predložená vízia, celú štvrť prepojí so zvyškom mesta električka.