Bratislavčania využívali bicykle počas prvej vlny koronavírusu hlavne na cesty do práce

Bicykel
Foto: ilustračné, thinkstockphotos.com

Cyklistická doprava na okraji Bratislavy počas prvej vlny pandémie výrazne poklesla.

Počas prvej vlny pandémie používali Bratislavčania bicykle najmä na cesty do práce. Vyplýva to z dát cyklosčítačov, ktoré sú zverejnené na transparentnom portáli hlavného mesta.

Cyklistická doprava na okraji Bratislavy počas prvej vlny pandémie výrazne poklesla. V centre si však svoj trend v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi udržala,” informovala hovorkyňa hlavného mesta Katarína Rajčanová.

Kým počas prvej vlny pandémie na bratislavskej hrádzi počet cyklistov výrazne poklesol, v centre mesta medzi Starým mostom a Mostom SNP bolo v apríli a máji celkovo zaznamenaných dokonca viac prejazdov než v rovnakom období roku 2019.

Viac prejazdov

Napríklad v apríli 2019 bolo na Viedenskej ceste zaznamenaných celkovo takmer 35-tisíc prejazdov bicyklom. V apríli 2020 to bolo až 54 240 prejazdov, čo je takmer o 20-tisíc viac,” uviedla hovorkyňa. Dodala, že Bratislavčania rekreačné bicyklovanie na hrádzi počas prvej vlny pandémie obmedzili, zatiaľ čo do práce či za inými povinnosťami v centre začali jazdiť bicyklom viac.

Čo sa týka druhej vlny pandémie, tá podľa dostupných dát zatiaľ nemá na využívanie cyklistickej dopravy v hlavnom meste žiadny vplyv,” dodala. Na dlhodobých číslach je podľa mesta vidieť, že investície do cyklistickej infraštruktúry sa prejavujú na zvýšenom využívaní tohto typu dopravy.

Pred otvorením Starého mosta bolo na Viedenskej ceste 250-tisíc prejazdov bicyklov za rok. Teraz, mesiac pred koncom roka, sme na čísle 418-tisíc,“ doplnil primátor Bratislavy Matúš Vallo.

Jar a leto

Podľa dát hlavného mesta je najsilnejšia cyklistická doprava najmä počas jari a leta a najviac cyklistov jazdí v hlavnom meste počas víkendov.

To platí najmä pre bratislavskú hrádzu, kde je rozdiel v porovnaní s pracovným týždňom výraznejší. Na Viedenskej ceste je rozdiel v počte cyklistov počas jednotlivých dní v týždni menej výrazný.

To môže naznačovať, že bratislavská hrádza je z hľadiska cyklistiky využívaná skôr na rekreačnú cyklistiku počas voľného času, kým v centre mesta sa bicykel využíva aj ako dopravný prostriedok na cestu v rámci mesta. Čo sa týka denného obdobia, dá sa rozprávať o rannej špičke medzi šiestou a ôsmou, potom sa cyklisti vo väčšom začínajú objavovať od tretej poobede,“ vysvetlil mestský cyklokoordinátor Tomáš Peciar.

Počítadlá bicyklov

Údaje z cyklosčítačov sa do štatistík na webovú stránku dostanú v priebehu 24 hodín.

Magistrát už inštaloval sčítače na ďalších frekventovaných miestach – na Starom moste smerom z Petržalky či na nábreží Dunaja na staromestskej strane smerom z mesta. Nový sčítač by mal čoskoro pribudnúť v novej zóne Nivy a do budúcna aj na ostatných mostoch cez Dunaj,” uzavrela hovorkyňa.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk