Každý by si mal občas uvedomiť, že nie je všetko len čierne alebo biele. Je dôležité zamyslieť sa nad tým, komu a čo povieme, než to urobíme a vcítiť sa do kože toho druhého a pokúsiť sa jeho konanie pochopiť.
Šoféri autobusov to nemajú ľahké a aj cestujúci majú rôzne problémy, či požiadavky. Vodiča autobusu sklamalo konanie jednej z cestujúcich, ktorá sa nepokúsila pozrieť sa na situáciu aj z iného uhla, ako z toho svojho. Cestujúca sa sťažovala u dopravcu na konkrétneho vodiča a ten sa rozhodol vyjadriť svoj názor v známej bratislavskej skupine na sociálnej sieti.
„Som vodič busu. A dnes som mal 83 Odchod 09,14 od Pri Krizi. Uz 09,17 došla na mňa staznost, ze som siel o minútu neskor z konecnej a ze vo vozidle bolo citit cigarety,“ začínal príspevok šoféra. Pokračoval vysvetlením: „Kedze som mal pauzu 4 min a potreboval som curat tak som sa bol vymocit to preto to meskanie celu minútu. Vo vozidle som nefajčil to mladik co nastupoval na konečnej fajcil do poslednej chvíle uz bol medzi dvermi a dofajcoval. Tak sa mi dostal dym do vozidla. Pani nastupovala na nasledujucej zastavke a napisala na mna staznost.“
Sklamaný a nahnevaný šofér doplnil, že čakať cestujúcich už nebude, pretože potom mešká a to sa cestujúcim nepáči, takže bude striktne dodržiavať prepravný poriadok. Dopĺňa, že povinnosťou cestujúcich je, aby stáli na zastávke pred príchodom autobusu.
Pod príspevkom sa strhla vášnivá diskusia, ku ktorej sa pripojili aj ostatní vodiči autobusov MHD v Bratislave. Veľa diskutujúcich so šoférom súcitilo a dokázali pochopiť jeho konanie. Mnohí ho slovami podporili a zdôraznili, že takéto veci je síce ťažké ignorovať, ale zároveň je zbytočné sa nad tým rozčuľovať. Niekoľko diskutujúcich sa zhodlo na názore, že ľudia, ktorí sa takýmto spôsobom sťažujú na kvalitných šoférov, by si mali takúto prácu skúsiť, aby pochopili aj druhú stranu.
Niekoľko vodičov a aj jedna vodička pripojili vlastné skúsenosti s niektorými cestujúcimi. Niekoľko šoférov sa stretlo s drzými cestujúcimi, ktorých po nevhodnom správaní z autobusu vykázali. Jedna cestujúca sa šoférke sťažovala, že sa počas jazdy rozprávala s vodičom v zácviku. Pani tvrdila, že tým ohrozujú cestujúcich. Takmer všetci diskutujúci sa zhodli na tom, že práca s ľuďmi je jednoznačne náročná a každému sa vyhovieť naozaj nedá.