Linky 4 a 9 budú premávať po zmenených trasách na priebežnú konečnú zastávku Chatam Sófer.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) od pondelka obnovuje prejazd električiek cez tunel a po nábreží Dunaja v úseku Námestie Ľ. Štúra – tunel – Kapucínska.
„Električkové linky 4 a 9 budú premávať po zmenených trasách na priebežnú konečnú zastávku Chatam Sófer,“ informuje DPB na sociálnej sieti a dodáva, že linka 4 po odchode zo zastávky Most SNP zmení číslo na linku 9 a bude pokračovať do Ružinova.
„Podobne sa linka 9 po odchode zo zastávky Kapucínska zmení na linku 4 a bude pokračovať na ŽST Nové mesto alebo Zlaté piesky,“ doplnil dopravný podnik.
Niekoľko zmien
V súvislosti so spustením električkovej trate prichádza od pondelka k niekoľkým zmenám v organizácii MHD. Linka 4 premáva obojsmerne na trase Zlaté piesky / ŽST Nové Mesto – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Kamenné nám. – Jesenského – Nám. Ľ. Štúra / Šafárikovo nám. – Most SNP – Chatam Sófer, pričom zo zastávky Chatam Sófer pokračuje cez tunel ako linka 9 do Ružinova.
„Linka 9 obojsmerne po trase Ružinov, Astronomická – Trnavské mýto – Blumentál – Obchodná – Kapucínska – Chatam Sófer, pričom zo zastávky Chatam Sófer pokračuje po nábreží a Šafárikovom nám. ako linka 4 na Zlaté piesky / ŽST Nové Mesto,“ vysvetľuje DPB a dodáva, že od pondelka sa tiež mení interval liniek 1, 4 a 9 počas prázdninových pracovných dní na 5 minút.
„Odporúčaný prestup medzi električkovými linkami 4 a 9 a autobusovými linkami, vrátane liniek X5 a X33, je na zastávke Chatam Sófer,“ uzavrel dopravný podnik.
Posledná etapa
Poslednú a zároveň najkomplikovanejšiu etapu modernizácie Dúbravsko-Karloveskej radiály, od tunela po Molecovu, spustilo mesto 2. mája a sú s ňou spojené viaceré dopravné obmedzenia. Tie by mali trvať do septembra tohto roka, keď má byť radiála kompletne zmodernizovaná.
Rekonštrukcia električkovej trate je financovaná zo zdrojov EÚ prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.