Cestujúci v hlavnom meste majú už niekoľko mesiacov možnosť posielať svoje reakcie na električky, trolejbusy a autobusy cez web alebo aplikáciu Staffino.
DPB sa rozhodol komunikovať s verejnosťou aj cez nezávislý hodnotiaci systém Staffino. Túto možnosť spustil ešte na jeseň minulého roka. Odvtedy vedeniu podniku poslali 1 096 hodnotení, z toho až 783 tvoria pochvalné reakcie. Počet poďakovaní milo prekvapil aj vedenie dopravného podniku.
„Veľmi nás teší, že cestujúci v hlavnom meste hodnotia kvalitu cestovania v bratislavskej MHD aj cez túto aplikáciu. Ceníme si, že máme možnosť poznať spätnú väzbu, čo nám umožňuje ešte viac pracovať na skvalitnení našich služieb,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB Ing. Milan Urban.
Pri hodnotení cez Staffino si cestujúci môžu vyhľadať linku, ktorú využili a vybrať si jednu z troch hodnotiacich kategórií – komfort jazdy, čistotu vozidla alebo časovú presnosť spojov a napísať k nim svoj názor. Každá pochvala či pripomienka sa dostáva na príslušné oddelenie dopravného podniku, ktorý sa ňou zaoberá. Ide o jednoduchý a efektívny nástroj na komunikáciu s cestujúcimi a riešenie ich postrehov.
Cestujúci si podľa reakcií v aplikácii najviac obľúbili električky, vyzdvihujú najmä moderné súpravy, nové linky aj ich presnosť. Pochvalám od verejnosti sa tešia aj trolejbusy. Cestujúci často vyzdvihujú ústretovosť vodičov pri prestupoch, komfort jazdy, ale aj čistotu vozidiel. Autobusy sú stále v štádiu modernizácie, aj preto dostali viac pripomienok, navyše, do hodnotenia ich DPB zaradil až od nového roka. Naopak, najviac im prekáža časová nepresnosť a komfort jazdy pri autobusoch.
„Konštruktívna kritika od cestujúcich nám pomáha pri odstraňovaní nedostatkov a tiež pri celkovom skvalitňovaní verejnej dopravy v hlavnom meste. S pripravovanou modernizáciou autobusov, rozšírením tímu vodičov, efektívnejšou údržbou vozidiel a ďalšími novinkami budeme ešte lepší,“ dodáva Urban.
Ľudia pri hodnotení nevystupujú anonymne, ale prihlasujú sa cez konto na jednej zo sociálnych sietí. Hodnotenia od používateľov sú aj vďaka tomu objektívnejšie, vecnejšie a konštruktívnejšie, čo oceňujú všetky spoločnosti, ktoré Staffino využívajú.
„Sme radi, že cestujúci v Bratislave oceňujú postupné pokroky DPB, a. s., v zvyšovaní kvality hromadnej dopravy, o čom svedčia pochvaly na komfort jazdy či vodičov, ktoré tvoria až 71 percent hodnotení. Pripomienky sú vecné a konštruktívne a pomáhajú DPB lepšie analyzovať potreby cestujúcich,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino.