Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
PROTEST: Za otvorenie fitness centier
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, SITA/Ľudovít Vaniher

Mimoúrovňová križovatka Triblavina by mala byť po trojročnom meškaní hotová do konca tohto roka

Zmluvná cena výstavby križovatky Triblavina vzrástla o polovicu na vyše 29 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.

Tri roky meškajúca stavba mimoúrovňovej križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava – Senec by najnovšie mala byť dokončená koncom tohto roka. Pre agentúru SITA to v rozhovore potvrdil štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV) Jaroslav Kmeť. Ak Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) odovzdá križovatku do užívania v závere aktuálneho roka, bude to tri a pol roka po pôvodnej lehote ukončenia stavebných prác.

Zmluvná cena za výstavbu križovatky Triblavina vzrástla po viacerých dodatkoch a pokynoch na zmenu približne o polovicu – z pôvodných 19,75 mil. eur aktuálne na 29,1 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Križovatka prispeje k lepšej dopravnej obsluhe zázemia Bratislavy a odľahčí ostatné komunikácie, preto jej dokončenie považujeme za jednu z priorít,“ povedal Kmeť k stavbe križovatky Triblavina.

Prípravy na rozšírenie

Zároveň pokračuje príprava na rozšírenie, respektíve zvýšenie kapacity diaľnice D1 na trase Bratislava – Trnava v dĺžke 34 kilometrov.

Ukončenie prestavby posledného úseku medzi Bratislavou a Trnavou je plánované na rok 2030. Je mimoriadne komplikované realizovať prestavbu týchto úsekov pri súčasnom zachovaní prevádzky na takto intenzívne využívanom úseku,“ dodal rezortný štátny tajomník Jaroslav Kmeť.

Zmeny aj protesty

Vplyv na trvanie stavby mali zmeny projektu, ako aj protesty aktivistov. Okružnými križovatkami stavby sa podľa NDS pripoja na diaľnicu okolité obce, čo má výrazne odľahčiť dopravu na frekventovaných cestách.

V rámci stavby križovatky rekonštruujú aj priľahlý úsek D1 v dĺžke 1,6 kilometra, pričom bude rozšírený na osem jazdných pruhov, po štyri v každom smere. Križovatka v smere do Trnavy bude napájať Bernolákovo, Veľký Biel a Senec a na druhej strane Čiernu vodu, Slovenský Grob a Pezinok.

Rozšírenie pruhov

Medzi križovatkou D1 Bratislava, Vajnory a Sencom (vyše 14 kilometrov) má byť diaľnica rozšírená na štyri jazdné pruhy v každom smere a medzi križovatkou Blatné a Trnavou (takmer 20 kilometrov) na tri jazdné pruhy.

Úseky Bratislava – Triblavina (3,5 kilometra) a Triblavina – Senec (10,6 kilometra) sú podľa NDS v procese prípravy podkladov pre stavebné konanie. Rozšírenie týchto úsekov plánovala NDS v rokoch 2021 a 2023.

Úsek Blatné – Trnava je v procese prípravy dokumentácie pre stavebné konanie. Prestavbu križovatky Blatné ukončili v závere roka 2017.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X