Realizácia projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) pre bratislavský obchvat na diaľnici D4 a súvisiacu rýchlostnú cestu R7 sa môže začať. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely a zástupca koncesionárskej spoločnosti Zero Bypass Limited Mark Dening Bradshaw v piatok podpísali v Šamoríne koncesnú zmluvu na projektovanie, financovanie, výstavbu, prevádzku a údržbu úsekov D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka pri Dunaji, sever – Bratislava, Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice v dĺžke 59 kilometrov.
Premiér Robert Fico zároveň podpísal memorandum o dlhodobej spolupráci s predstaviteľom koncesionára Carlosom Ugartem. Koncesionárska spoločnosť je zložená z členov víťazného konzorcia Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.
Predseda vlády označil projekt za životne dôležitý. „Pôjde o jeden úplne nový most cez Dunaj (na D4). Bude to obrovská pomoc, ktorá odľahčí diaľničnú sieť cez Bratislavu. Cez Prístavný most denne prechádza stotisíc automobilov. Očakávame, že cez nový most to bude okolo tridsaťtisíc vozidiel, čo bude obrovská úľava pre hlavné mesto,“ povedal Fico. Vysúťažená suma na projekt je podľa neho vynikajúca, keďže ju nikto neočakával. Rozhodnutie o použití formy PPP označil premiér za správne. Na podpise zmluvy sa zúčastnili primátori a starostovia z regiónu. Zero Bypass počíta s účasťou slovenských subdodávateľov.
Minister dopravy očakáva, že koncesionár zabezpečí finančné uzatvorenie projektu čo najskôr, aby sa mohlo začať stavať. „Začne sa stavať v prvom rade na úseku R7, vlastne od Šamorína. Máme už vydané stavebné povolenie, ďalšie dva úseky sú v procese,“ uviedol Brecely. Úsek R7 Dunajská Lužná – Holice povedie severne od Šamorína smerom k Dunajskej Strede.
Ugarte zo Cintry uviedol, že majú záväzky voči bankám, takže musia konať veľmi rýchlo a nevidí dôvod na nedodržanie termínov. „Máme skôr dôvod sa čo najskôr do toho pustiť a skracovať termíny, ako je to len možné. Dodržiavame všetky termíny a dodávky, nikdy sme nič neodovzdali neskôr, ako sme sa zaviazali,“ vyhlásil Ugarte. Nepredpokladá zásadné dopady na dopravu. „Najväčšie prínosy budú, keď projekt skončí, pretože významne odľahčí dopravu v meste. Zároveň to prinesie nové pracovné príležitosti, zvýši sa mobilita a pritiahne to nových investorov,“ uviedol.