Miestny úrad v bratislavskej Petržalke ruší stránkové dni, fungovať bude iba podateľňa a pokladňa. V tlačovej správe o tom informovala hovorkyňa Petržalky Mária Halašková.
„Mestská časť reaguje na nepriaznivý vývoj pandémie koronavírusu a pristupuje k vlastným preventívnym opatreniam, ktoré sa dotknú aj chodu miestneho úradu,“ uvádza hovorkyňa a dodáva, že bežné stránkové dni budú od 15. októbra až do odvolania zrušené.
„Občania budú môcť osobne využiť len podateľňu, ktorá bude otvorená každý pracovný deň od 8.00 do 11.00, a pokladňu, ktorá bude k dispozícii v pondelok, stredu a v piatok od 8.00 do 11.00,“ doplnila.
Obmedzený režim
V obmedzenom režime bude úrad vykonávať svoju činnosť aj naďalej, mestská časť však apeluje na obyvateľov, aby sa naň obracali prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky.
„V prípade potreby osobnej návštevy žiadame občanov, aby si vopred dohodli termín stretnutia na príslušnom oddelení,“ doplnila hovorkyňa a dodala, že pri pohybe v priestoroch úradu je potrebné dodržiavať predpísané opatrenia.
„Miestny úrad mestskej časti sídli v budove Technopolu, kde sa nachádzajú aj pracoviská Sociálnej poisťovne, Všeobecnej zdravotnej poisťovne a Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny, kam smeruje takisto veľký počet klientov, takže spoločné priestory sú z hľadiska pohybu ľudí o to vyťaženejšie,“ uzavrela.
Preventívne opatrenia
Preventívne opatrenia mestskej časti sa premietli aj do iných činností samosprávy. Kým v septembri sa uskutočnilo zasadnutie miestneho zastupiteľstva ešte v štandardnej podobe, v utorok 13. októbra petržalskí poslanci po prvý raz rokovali prostredníctvom videokonferencie.
„Takúto možnosť uprednostnili v hlasovaní samotní poslanci a miestny úrad ju dokázal v relatívne krátkom čase technicky zabezpečiť,“ vysvetlila hovorkyňa.
Vzáujme Petržalky bude systém online videokonferencie zdokonaľovať, aby tento model mohla v prípade potreby využiť aj pri nasledujúcom zasadnutí miestneho zastupiteľstva, ktoré sa uskutoční 10. novembra.