Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Dialnica ilu maps.jpg
Foto: ilustračné, www.google.com

Rozšírenie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou môže trvať až do roku 2028

Úseky medzi hlavným mestom, križovatkou Triblavina a Sencom budú mať osem jazdných pruhov (po štyri v každom smere) a úsek medzi križovatkou Blatné pri Senci a Trnavou šesť pruhov.

Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť plnohodnotne rozšírená, teda aj s odstavnými pruhmi, postupne predbežne do roku 2028. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) pripravuje rozšírenie diaľnice vo viacerých etapách. Úseky medzi hlavným mestom, križovatkou Triblavina a Sencom budú mať osem jazdných pruhov (po štyri v každom smere) a úsek medzi križovatkou Blatné pri Senci a Trnavou šesť pruhov.

Ako informoval portál NasaDoprava.sk, úsek Bratislava – Triblavina má byť podľa NDS rozšírený do roku 2023. Meškajúca výstavba križovatky Triblavina by mala trvať až do roku 2020, pôvodne ju mali sprevádzkovať v roku 2017 a neskôr do novembra 2019, no ani tento termín už nie je reálny.

Stavebné práce na rozšírenie úseku Triblavina – Senec by sa mali začať v roku 2022, pričom diaľničiari plánujú požiadať o stavebné povolenie koncom tohto roka. S rozšírením úseku Blatné – Trnava sa predpokladá predbežne do roku 2028. Prvé dve etapy sú podľa NDS v procese stavebného konania a tretia v procese prípravy a vypracovania dokumentácie pre územné rozhodnutie a dokumentácie stavebného zámeru.

Bezpečnosť je pochybná

Rozšírenie pruhov na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou spred viac ako 10 rokov podľa portálu NasaDoprava.sk síce vyriešilo problém s veľkým náporom vozidiel, o bezpečnosti tohto úseku sa však dá polemizovať. Termíny dokončenia stavebných prác sa posúvajú.

Termíny realizácie všetkých stavieb závisia od postupu prípravy projektovej dokumentácie, majetkovoprávneho vysporiadania a vydania potrebných právoplatných rozhodnutí a povolení, potvrdení ekonomickej efektívnosti investícií, a taktiež po zohľadnení možností zabezpečenia finančných prostriedkov potrebných na prípravu a realizáciu,“ uviedlo Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

V rámci rozšírenia diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou bol zrušený odstavný pruh, ktorý je určený na odstavenie vozidla v neočakávaných situáciách. V tomto prípade by sa dalo polemizovať o kategorizácii tohto úseku ako spoplatnenej diaľnice.

Ministerstvo dopravy potvrdilo, že úsek diaľnice medzi hlavným mestom a Trnavou je aj naďalej v kategórii diaľnica, aj napriek tomu, že v súčastnosti nemá odstavný pruh a najvyššia povolená rýchlosť je 110 kilometrov za hodinu. „Dobudovanie riadneho odstavného pruhu bude zrealizované v rámci rozšírenia diaľnice,“ informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Nebezpečné situácie pre pruhy

Premaľovanie pruhov z dvoch na tri podľa portálu síce zvýšilo kapacitu diaľnice, avšak v prípade dopravnej nehody či technickej závady vozidla sa vodiči môžu dostať do veľmi nepríjemnej situácie. V prípade dopravnej nehody má problém prejsť sanitka a pri technickej poruche vozidla môže vodič dúfať, že sa s ním stihne dostať do odstavného zálivu.

V rámci nultej etapy rozšírenia D1 bolo zrealizované a skolaudované spevnenie stredného deliaceho pásu a odstavné zálivy po oboch stranách diaľnice,“ uviedla k bezpečnosti Michalová.

Rezort dopravy tvrdí, že súčasné riešenie diaľnice D1 v úseku Bratislava – Trnava so zúženými jazdnými pruhmi a bezpečnostnými zálivmi, pri maximálnej povolenej rýchlosti na 110 km/h vo vybraných hodinách bolo prerokované a odsúhlasené s Prezídiom Policajného zboru SR a príslušnými dopravnými inšpektorátmi. „Rovnako je naň vydané právoplatné určenie dopravného značenia a je z pohľadu bezpečnosti cestnej premávky vyhovujúce,“ ubezpečuje rezort dopravy.

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Bratislavy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Diskusia

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X