Nemecký koncern stále váha, či postaviť novú fabriku v Turecku, alebo výrobu presunúť do niektorej z existujúcich fabrík. V hre o výrobu novej generácie Passatov tak naďalej zostáva aj bratislavský Volkswagen.
Otázka prípadného presunu výroby novej generácie Passatov do bratislavskej fabriky automobilky Volkswagen zostáva aj po piatkovom rokovaní dozornej rady nemeckého koncernu otvorená.
Hoci podľa medializovaných informácií sa už na tomto rokovaní očakávalo rozhodnutie, či koncern vybuduje novú fabriku v Turecku a presunie do nej výrobu Passatov z nemeckého Emdenu, alebo na ich produkciu využije niektorú z existujúcich kapacít. V hre o túto produkciu pritom malo byť aj Slovensko. „Rozhodnutie ohľadom plánovanej multi-brandovej továrne sa plánuje prijať do konca tohto roka,“ uvádza nemecká automobilka v tlačovej správe.
Bratislava výrobu víta
Samotný bratislavský závod automobilky Volkswagen výsledok piatkového zasadnutia dozornej rady koncernu komentovať nechcel. Hovorkyňa Volkswagen Slovakia Lucia Makayová však zopakovala, že fabrika by novú výrobu privítala.
„Faktom stále zostáva, že bratislavský závod Volkswagen Slovakia sa uchádza o výrobu nových modelov, aby zabezpečil produktové portfólio a zamestnanosť do budúcnosti. O pridelení novej výroby doteraz nebolo rozhodnuté,“ uviedla pre agentúru SITA.
Informácie o tom, že bratislavský závod automobilky Volkswagen môže dostať výrobu novej generácie tradičných Passatov, sa objavili koncom októbra tohto roku. Pôvodne sa mali Passaty vyrábať v novom závode Volkswagenu v Turecku.
Investíciu pozastavili
Plánovanú 1,3-miliardovú investíciu však pozastavili počas stupňujúcej sa medzinárodnej kritiky v súvislosti s tureckými vojenskými operáciami v Sýrii. Automobilka chcela novú fabriku sprevádzkovať už od októbra 2022, dokedy sa súčasná produkčná fabrika Passatov v nemeckokm Emdene transformuje na výrobcu plne elektrických automobilov.
Presunu výroby na Slovensko pritom nahrávalo viacero faktov. Okrem iného ten, že sa v Bratislave očakáva postupný pokles výroby miniautomobilov Volkswagen Up, Seat Mii a Škoda Citigo, čo súvisí s celkovým poklesom tohto segmentu.
Volkswagen navyše podľa medializovaných informácií rozhodol o presunutí časti výroby SUV Škody Karoq práve do Bratislavy. Pôvodný plán koncernu zvažoval využiť na odľahčenie výroby tejto Škody v domácom Česku práve novú fabriku v Turecku.