Trojička, 47 metrov dlhý električkový vlak 3xT6, pomaly končí svoju púť po Bratislave. Skúšobnú prevádzku však zvládla trojička bez porúch.
Do premávky bola trojička nasadená 13. mája a to na skúšobnú prevádzku. Podľa slov Dopravného podniku Bratislava z technického pohľadu podnik doteraz nezaznamenal s jej prevádzkou žiadne problémy. Skúšobná prevádzka potrvá do 21. júna, do začiatku výluky v Karlovej Vsi z dôvodu modernizácie električkovej trate Dúbravsko – Karloveskej radiály.
„Výber tejto trojičky, ktorá aktuálne jazdí, smeroval z týchto dôvodov na poslednú dodanú sériu električiek s rokom výroby 1997, kde sú spoločné ukazovatele ako podobný priemer kolies jednotlivých vozidiel, či zapojenie a funkčnosť tarifného a informačného systému,“ povedal predseda predstavenstva DPB, a.s. Michal Dekánek.
Predĺženie nástupíšť aj úprava informačných systémov
Najskôr električku testovali v areáli vozovne Krasňany, potom sa uskutočnila technicko-bezpečnostná skúška, v ktorej súprava vyhovela. Po kontrolách a testoch mohla električka vyjsť na svoju púť mestom. Jej prvá jazda bola uskutočnená v nočných hodinách.
„Testy boli zamerané na preverenie funkčnosti ovládacích prvkov v premávke, na preverenie schopnosti stavania vlakovej cesty a chránenie prejazdu vozidla po výhybkách a na preverenie dĺžky nástupíšť a zastávok. Z testovania vyšlo, že trojička je riadne spôsobilá na jazdu s cestujúcimi,“ informuje DPB.
Trojičku stretnete stále v uliciach Bratislavy a to na linke č. 7, počas pracovných dní premáva v čase o 6.40 a o 7.25 hod. Skúšobná prevádzka električky potvrdila, že v uliciach Bratislavy je možná prevádzka dlhších vozidiel. Napriek tomu by bolo potrebné upraviť infraštruktúru, hlavne predĺžiť nástupištia, upraviť tarifný a informačný systém. Podľa slov DPB sa úspešné testovanie trojičky tiež odrazí na pripravovanej súťaži na nové električky.