BLOG: Ako sa zmení Trnavské mýto po odpredaji objektov developerom?

Istropolis pokorny 640x359 1.jpg

Za posledné obdobie (údajne uhorková sezóna) sa v našom meste roztrhlo vrece so smelými víziami, temer každý týždeň počujeme, čítame, kde je ešte čo možné postaviť, kde ešte zmeníme tvár mesta. Občas mi to pripomína hitparádu a súboj o letný hit leta 2017. Priznám sa aj ja mám svojho favorita a je ním predaj objektov Istropolisu na Trnavskom mýte.

To, čo ma znepokojuje na tomto projekte, je skutočnosť, že areál a budova Istropolisu sa nachádza v bezprostrednom susedstve železničnej stanice Bratislava Filiálka. Možno máte pocit, že tieto dve nehnuteľnosti spolu nesúvisia, ale opak je pravdou. Bratislava Filiálka je jedinou možnosťou, ako odľahčiť už dnes preplnenej Hlavnej stanici a v budúcnosti zabezpečiť spojenie Bratislavy so Slovenskom rýchlikmi a expresnými vlakmi, to znamená, že táto stanica bude jednou z najdôležitejších staníc v osobnej železničnej preprave na Slovensku. Preto ma znepokojuje, že aj táto významná lokalita nemá dodnes žiadnu urbanistickú štúdiu či územný plán zóny, prípadne inú štúdiu, ktorá by zharmonizovala existujúce či budúce investičné zámery v lokalite Trnavského mýta.

Prebiehajúce stavby v okolí síce s realizáciu stanice počítajú, ale len okrajovo, ako s objektom na dotyku. Stále je platný projekt TEN – T, ale ten počítal s prejazdnou stanicou, keďže pokračovaním stanice mal byť železničný tunel popod Dunaj do Petržalky. Tento projekt sa však realizovať nebude, pretože dnes je európsky železničný koridor vedený inou traťou. To predpokladá vznik iného typu železničnej stanice ako obsahuje štúdia TEN – T.

Predaj areálu Istropolisu však vnáša do lokality Trnavského mýta nový prvok, pretože vieme takmer s istotou predpokladať, že budúci investor bude mať z využitím tohto areálu celkom odlišné plány využitia, ako sú tam dnes. Preto je možné očakávať aj v tejto lokalite v centre mesta, v lokalite obstavanej existujúcimi budovami, infraštruktúrou a stavbami vo výstavbe súboj o priestor. Ten, kto kúpi Istropolis, svojimi zámermi ovplyvní, pozitívne alebo negatívne nielen železničnú stanicu Bratislava Filiálka, ale Trnavské mýto vo všetkých jeho mestských funkciách – doprave, urbanizme a pod. Ak sa bude niekde zásadne meniť tvár mesta, tak na Trnavskom mýte.

Na záver, myslím si, že už by sme mali túto stanicu premenovať a volať ju skôr Bratislava Stred ako Bratislava Filiálka.

Mgr. Lukáš Pokorný

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk
Tento text je súčasťou blogovej sekcie portálu Bratislavaden.sk. Redakcia portálu nezodpovedá za obsahovú ani štylistickú stránku textu. V prípade, ak v texte identifikujete problém, neváhajte ho prosím nahlásiť na redakcia@bratislavaden.sk. Ak sa chcete pridať k bloggerom na Webnovinách, registrujte sa TU.
Máte tip na článok? Napíšte nám TU