Podľa schválených územných plánov obcí v okolí Bratislavy by v nasledujúcich rokoch malo pribudnúť až 100 000 nových obyvateľov, tvrdia aktivisti z OZ Triblavina. Ak by sa tvrdenia aktivistov potvrdili, rozšírenie diaľnice D1 na osempruh od Bratislavy až po Blatné ani s dobudovanými kolektormi nepomôže.
Odborníci z Výskumného ústavu dopravného (VÚD) v Žiline tvrdia, že by sa v takom prípade museli realizovať rozsiahlejšie systémové a infraštruktúrne opatrenia. O prírastku 100 000 nových obyvateľov v okolí Bernolákova, Čiernej Vody, Slovenského a Chorvátskeho Grobu začali hovoriť aktivisti z Občianskeho združenia Triblavina. Tvrdia, že to je dôvod, prečo treba diaľnicu rozšíriť na plnohodnotných šesť pruhov aj s kolektormi. Pomocou nich by sa na diaľnicu mali častejšie napájať obyvatelia týchto obcí.
Národná diaľničná spoločnosť však rozhodla o rozšírení D1 na plnohodnotných osem pruhov bez kolektorov. Podľa diaľničiarov by šesť pruhov nestačilo náporu áut.
VÚD tvrdí, že ani pôvodná koncepcia diaľnice s kolektormi by dopravnú situáciu obyvateľov tohto regiónu nezlepšila. Ako kolektory treba používať už existujúce cesty, tie po skapacitnení celkovú dopravnú dostupnosť v tomto území zlepšia.
Výskumný ústav dopravný pri dopravnom posudzovaní vychádzal z Územného generelu dopravy hlavného mesta, ktorý bol schválený v roku 2015 a zohľadňuje územnú a demografickú prognózu až do roku 2040. Prijatý generel počíta s výrazne nižším nárastom nových obyvateľov ako o tom hovoria aktivisti.
Ak sa v budúcnosti ukáže, že generel neobsahuje všetky informácie, je VÚD pripravený na odbornú diskusiu so snahou nájsť čo najlepšie riešenie.