Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) vyhlásila verejné obstarávanie na zhotoviteľa mostného objektu, ktorý povedie existujúcu diaľnicu D1 ponad budovaný nultý bratislavský obchvat D4.
Predpokladaná hodnota týchto stavebných prác dosahuje 6,14 milónov eur bez dane z pridanej hodnoty. Ako v stredu informovala NDS, pôjde o prvú etapu budovania križovatky D4/D1, ktorá umožní koncesionárovi plynule pokračovať vo výstavbe bratislavského obchvatu. Predpokladaná lehota výstavby mosta je 150 až 210 dní od podpisu zmluvy podľa ponuky víťazného uchádzača.
Verejné obstarávanie vypisuje NDS s obchodnými podmienkami podľa žltého FIDIC-u a na základe hodnotenia ponúk podľa viacerých kritérií. „Spolu sa bude hodnotiť osem kritérií, a to cena, kvalita tímu odborníkov, náklady na prevádzku, lehota obmedzení na diaľnici, lehota výstavby, lehota projektovej dokumentácie, kľúčové strojné vybavenie a hodnotenie technológie výstavby,“ uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Výstavba bude prebiehať počas plnej prevádzky na diaľnici D1. Dvakrát počas leta 2020 budú krátkodobé obmedzenia, kedy bude doprava na D1 vedená v rozsahu dva plus dva pruhy. „S výnimkou týchto dvoch krátkodobých obmedzení zostane doprava na vjazde a výjazde z Bratislavy zachovaná v aktuálnom stave tri plus tri pruhy,“ priblížila Michalová. „Skutočnosť, že ide o priestorovo a časovo dve nadväzujúce samostatné stavby dvoch investorov (NDS a koncesionár D4/R7), kladie vysoké nároky na koordináciu postupu prác,“ dodala hovorkyňa NDS.
Po tejto súťaži budú nasledovať ďalšie verejné obstarávania na časti križovatky D4/D1, respektíve na samotné rozšírenie diaľnice D1 v úseku Bratislava – Triblavina. Diaľnica D1 sa počas rozširovania na plnohodnotné štyri pruhy bude zdvíhať, doprava počas výstavby bude vedená po vetvách križovatky D4/D1, ktorú stavia koncesionár.